تعیین اعضای تحقیق و تفحص از دخانیات در هفته آینده
نماینده متقاضی تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات ایران گفت:اعضای این تحقیق و تفحص هفته آینده در کمیسیون صنایع و معادن مشخص خواهند شد.

رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار اقتصاد شهروند با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات در صحن مجلس مصوب و نهایی شد، گفت: در حال حاضر باید اعضای این تحقیق و تفحص در کمیسیون صنایع و معادن مشخص شوند.
وی با بیان اینکه هیأت تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات 15 نفر خواهند بود، افزود: هفته آینده بعد از تعیین اعضای هیأت تحقیق و تفحص هیأت رئیسه این تحقیق تفحص نیز مشخص خواهد شد و بعد از آن رئیس مجلس باید حکم اعضای تحقیق و تفحص را صادر کند تا کار آغاز شود.
نماینده متقاضی تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه ما در تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات به دنبال شفافسازی هستیم، تصریح کرد: هدف ما جلوگیری از ضرور و زیان به بیتالمال و هرگونه سواستفاده مالی است.
سنگدوینی با اشاره به مشکلات عدیده شرکت دخانیات و محورهای تحقیق و تفحص تصریح کرد: درآمدزایی دخانیات بسیار بالا است اما فقط 10 درصد این درآمد مربوط به داخل است و 90 درصد درآمد دخانیات به خارج از کشور برمیگردد. جالب اینجاست که 10 درصد سهم داخل نیز سوددهی ندارد و با زیان روبهرو است.
وی با تاکید بر اینکه این ضرر دخانیات ناشی از ضعف مدیریت و عملکرد مسئولین این شرکت است، افزود: توضیحات آقای افضلی مدیرعامل دخانیات در کمیسیون صنایع و معادن در هنگام بررسی این تحقیق و تفحص برای نمایندگان مجلس قانع کننده نبود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس عدم اجرای قانون منبع به کارگیری بازنشستگان یکی از محورهای این تحقیق و تفحص است، اظهار داشت: آقای افضلی مدیرعامل فعلی دخانیات خودش فردی بازخرید شده است و حضورش در دخانیات محل اشکال قانونی است.



