تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024

اخبار ویژه

30

علی نقی خاموشی کیست؟ از « بنیاد مستضعفان » تا « اتاق‌بازرگانی »

  • کد خبر : 30540
  • 24 دی 1398 - 12:10
علی نقی خاموشی کیست؟ از « بنیاد مستضعفان » تا « اتاق‌بازرگانی »

علی نقی خاموشی ، متولد  ۱۳۱۸ در تهران نخستین رئیس بنیاد مستضعفان و از چهره های نامدار اقتصاد ایران در ۳۰  سال اخیر است.

علی نقی خاموشی ، متولد  ۱۳۱۸ در تهران (برادر سید ابوالحسن خاموشی) نخستین رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی (۵۷ تا ۵۹) و ۲۷ سال رئیس اتاق بازرگانی ایران و از چهره های نامدار اقتصاد ایران در ۳۰  سال اخیر است. خاندان او را خاندانی برای همه فصول در اقتصاد ایران به خصوص در عرصه پتروشیمی می ‌دانند که از سال ۱۳۸۹ با تاسیس شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (سهامی عام)، مالک سهام بسیاری از شرکت های پتروشیمی بخش خصوصی شدند. او از موسسین حزب موتلفه اسلامی و از همکاران و شرکای چهره های نامداری در اتاق بازرگانی ایران مثل اسدالله عسگراولادی، حاج آقا علاء میر محمد صادقی و رفیق قدیمی حاج محسن رفیق دوست (وزیر سابق سپاه) به شمار می رود و در موسسات خیریه و سرمایه گذاری، با آن ها همکاری دارد. موسسه خیریه باقیات الصالحات، شرکت سرمایه گذاری ایران (سهامی خاص و مالک شرکت بازرگانی پتروشیمی )، کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و انگلیس از شرکت ها و موسساتی است که نام  علینقی خاموشی در آن ها دیده می شود و در این گزارش اقتصاد شهروند، با شرکا و همکارانش در این مجموعه ها آشنا می شویم.

اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی درباره فعالیت ها، اندیشه ها و کسب و کار حاج علی نقی خاموشی دارید، مراتب را محترمانه و با رعایت حریم  خصوصی از طریق کامنت در انتهای این گفتار در اختیار  اقتصاد شهروند قرار دهید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: با شرکت ها و فعالیت های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

بیوگرافی علی نقی خاموشی

بیوگرافی علی نقی خاموشی

وقتی صحبت از سید علی نقی خاموشی می شود، باید از رفقای دیرین ایشان یعنی حاج محسن رفیق دوست و هم چنین حاح آقا علاء میر محمد صادقی نیز یاد کنیم. باید از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و اتاق های بازرگانی بین المللی مثل اتاق بازرگانی ایران و انگلیس نیز یاد کنیم.

بایستی از سلطان  خشکبار ایران، یعنی مرحوم اسدالله عسگراولادی نیز یاد کنیم. بایستی از موتلفه و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز یاد کنیم. باید از موسسه خیریه باقیات الصالحات که مرکز نیکوکاری است و به همت این چهره های معروف اتاق بازرگانی و موتلفه راه اندازی شده، یاد کنیم. بایستی از شرکت سرمایه  گذاری ملی و هم چنین  شرکت گچ مازندران سمنان و همکاری آن با شرکت کیسون نیز یاد کنیم.

علی نقی خاموشی نخستین رئیس بنیاد مستضعفان

به هر حال، وقتی صحبت و سخن از حاج علی نقی خاموشی می شود، ناخودآگاه ذهن به سمت نام های مطرحی در سیاست و اقتصاد معاصر ایران می رود و بایستی او را در کنار این چهره های نامدار، بررسی کنیم.

علی نقی خاموشی  متولد سال ۱۳۱۸ در محلات جنوبی تهران است. او را به عنوان یک فعال سیاسی و اقتصادی سنتی دهه شصتی و منتقد احمدی نژاد و تا حدی سید محمد خاتمی می شناسیم. نخستین  رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی که در سال  ۹۸، مدیریت آن بر عهده مهندس پرویز فتاح افتاد، علی نقی خاموشی بود. او از سال ۶۰ تا ۶۲،معاون بازرگانی خارجی وزارت بازرگانی سابق  (وزارت صمت کنونی) بوده و یک دوره هم  از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود.

ایشان از اعضای موسس حزب معروف  موتلفه است که فعالان سیاسی و اقتصادی بسیاری در آن  حضور داشتند و دارند. ایشان از سال  ۱۳۵۷ تا ۱۳۸۱، رئیس اتاق بازرگانی ایران و هم  چنین رئیس اتاق بازرگانی  تهران بود و این سمت را تا سال ۱۳۸۶، در اختیار داشت. بعضی ها از وی به عنوان سلطان پتروشیمی ایران یاد می کنند.

شرکت پتروشیمی

در آذر ماه سال  ۱۳۸۸ در جریان برگزاری جنجالی مزایده شرکت بازرگانی پتروشیمی  ایران توسط  سازمان خصوصی سازی، ۵۵ درصد سهام  این شرکت مهم پتروشیمی  کشور به شرکت سرمایه گذاری ایران که ریاست  هیات مدیره آن را سید علی نقی خاموشی بر عهده داشت، واگذار شد. چون بالاترین پیشنهاد در این مزایده، متعلق به شرکت آقای سید علی نقی خاموشی بود. انتقالی که بعدها با انتقادات گسترده ای همراه شد.  توضیحاتی در این باره داده شد.

علی نقی خاموشی در گفت و گو با رسانه ها گفته بود که  فعالیت  مرجان شیخ الاسلامی که نامش در پرونده اختلاس در شرکت بازرگانی پتروشیمی گفته شد، جزو مجموعه بازرگانی پتروشیمی نیست.

حتما بخوانید: همه چیز درباره مرجان شیخ  الاسلامی

سید علی نقی خاموشی ،‌ مهندسی نساجی دارد و برادرانش: سید ابوالحسن خاموشی و سید تقی خاموشی (پدر سید مهدی)، از چهره های مطرح فعالیت های اقتصادی ۳ دهه اخیر می باشند. سید مهدی خاموشی نیز برادر زاده حاج آقا علی نقی خاموشی  به شمار می رود.

سید علی نقی خاموشی با بیش  از ۲۰ سال  حضور در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و اتاق های بازرگانی بین المللی، حضور فعالی در چرخه اقتصادی کشور پس  از جنگ  تحمیلی داشته و او را در شرکت هایی چون: پوشاک  مطهری و شرکت سرمایه گذاری ایران، مشاهده می کنیم. او را سهامدار خرد و عمده بسیاری از شرکت های پتروشیمی  از زاگرس تا ارومیه و فسا و شیراز می‌دانند.

برادران سید علی نقی خاموشی

برادران سید علی نقی خاموشی

برادران «خاموشی» در اقتصاد ایران، مثل برادران مدلل، چهره های مطرحی هستند اما کارآفرینانی خوش  نام. سید ابوالحسن خاموشی، دانش اموخته  دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی مکانیک سیالات بوده و در سال ۱۳۶۶ تا اول خرداد۱۳۶۷، سرپرست موقت وزارت نیرو بود. ایشان تا زمان انحلال حزب جمهوری اسلامی، در آن فعالیت  داشت و هم اکنون از چهره های بارز حزب موتلفه به شمار می رود.

نکته ای که درباره این برادر حاج علی نقی خاموشی باید بدانیم آن است که وی، از اعضاء هیات مدیره  ایمیدرو بود و در  هیات مدیره شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان نیز مسئولیت مدیریتی داشت. شرکت نفت و گاز پارس و شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران و شرکت پتروپارس، از جمله مجموعه های پتروشیمی  است  که سید ابوالحسن خاموشی در آن فعالیت داشت.

موسسه مطالعات و پژوهش های بین المللی نفت و توسعه پایدار ابوالحسن خاموشی

(موسسه مطالعات و پژوهش های بین المللی نفت و توسعه پایدار (شماره ثبت  ۱۹۵۹۸) از  جمله  مجموعه هایی است که در سال ۱۳۹۳، برادر سید علی نقی خاموشی  (ابوالحسن خاموشی) در ان عضو هیات امنا بود)

شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت برادران خاموشی

(شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت از دیگر شرکت های پتروشیمی است که برادران خاموشی در آن عضو هیات  مدیره  بودند و او به نمایندگی از شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری  ایرانیان (شماره ثبت ۳۹۶۸۸۸) حضور یافت و همکار  شرکت بیمه توسعه و شرکت ملی صنایع پتروشیمی شد)

حتما بخوانید: همه چیز درباره شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان

برادران خاموشی و شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان

شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، سهامدار اصلی بسیاری از شرکت های پتروشیمی بخش  خصوصی  مثل پتروشیمی بروجن، پتروشیمی  ارومیه، پتروشیمی گچساران و پتروشیمی نوین است.

برادران خاموشی و شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان

شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، بازوی سرمایه گذاری قدرتمند خاندان خاموشی در صنعت  پتروشیمی  کشور، طبق روزنامه رسمی به شماره  ۱۹۲۱۷ مورخ سی بهمن ماه سال ۱۳۸۹ در تهران تاسیس می شود. اعضاء هیات مدیره این شرکت که باموضوعی که در عکس زیر  مشاهده می کنید، به شرح زیر است:

 بازوی سرمایه گذاری قدرتمند خاندان خاموشی

  • شرکت سرمایه گذاری ایران به نمایندگی عباس صمیمی به سمت رئیس هیات  مدیره
  • شرکت عمرانی سرمایه گذاری ایران به نمایندگی محمد رضا انصاری به سمت نایب رئیس هیات  مدیره
  • شرکت کالا بازار ایرانیان  به نمایندگی رضا حمزه لو به سمت عضو هیات مدیره
  • شرکت فراساحل ایران به نمایندگی سید ابوالحسن سید خاموشی به سمت عضو هیات مدیره
  • شرکت بازرگانی پتروشیمی (سهامی خاص) به نمایندگی داود شاد دل

یکی از دلایلی که خاندان خاموشی را مثل خاندان نعمت زاده،از فعالان صنعت پتروشیمی و سهامدار عمده می دانند، حضور آن ها در  شرکت های پتروشیمی بزرگ بود.

حتما بخوانید: همه چیز درباره شرکت های شبنم  نعمت زاده و خواهرش

از ۶ برادر خانواده خاموشی، محسن و مرتضی توسط ساواک کشته شد و دیگری عضو  سازمان مجاهدین شد و به دار مجازات آویخته  شد.

فعالیت های تجاری و خیریه سید علی نقی خاموشی

سید علی نقی خاموشی مثل حاج محسن رفیق دوست، از اوایل انقلاب تا کنون در مسندهای مختلف دولتی و غیر دولتی بوده و در دو دهه اخیر، علاوه بر فعالیت در اتاق بازرگانی، در شرکت ها و موسساتی هم  فعالیت داشته و عضو هیات مدیره که در ادامه گفتار به آن  اشاره شده است.  فهرست آن به شرح زیر است:

  • شرکت سرمایه گذاری ایران (سهامی خاص)
  • موسسه باقیات الصالحات
  • موسسه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی
  • اتاق بازرگانی ایران
  • اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و انگلیس

حتما بخوانید: همه چیز درباره پرویز فتاح: رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

سید علی نقی خاموشی  در شرکت سرمایه گذاری ایران

فعالیت های تجاری و خیریه سید علی نقی خاموشی

یکی از شرکت هایی که سید علی نقی خاموشی در دهه نود هجری شمسی در آن حضور داشت، شرکت سرمایه گذاری ایران (سهامی خاص) به شماره ثبت ۲۸۶۵۹۳ و شناسه ملی ۱۰۱۰۳۲۳۶۶۱۲ است. شناسه ملی شرکت ها را به این خاطر در اختیار مخاطبان قرار می دهیم  که بتوانند در جریان وضعیت مالیاتی این شرکت ها در صورت نیاز، از طریق سامانه شناسه ملی شرکت ها، قرار بگیرند.

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۶۷۶ مورخ اول مهر ماه سال نود و یک، شرکت سرمایه گذاری ایران، اعضاء هیات مدیره را به شرح زیر اعلام کرد تا با همکاران و شرکای سید علی نقی خاموشی در یک شرکت سرمایه گذاری مطرح، آشنا شویم:

  • سید علی نقی خاموشی و حبیب رضوی به عنوان عضو هیات مدیره
  • شرکت تعاونی اعتبار مولی الموحدین به نمایندگی محمد پرهام
  • شرکت ساختمانی فراسر به نمایندگی مهدی مظهری
  • شرکت پدیسار انفورماتیک به نمایندگی محمد صادق کی نژاد
  • شرکت سرمایه گذاری و تجارت امید به نمایندگی عباس صمیمی
  • شرکت مجتمع پترو صنعت گامرون به نمایندگی حامد واحدی
  • شرکت صنایع گچ خوزستان به نمایندگی علاء میر محمد صادقی
  • شرکت کیسون (سهامی عام) به نمایندگی محمد رضا انصاری
  • شرکت سرمایه گذاری تجارت غرب آسیا به نمایندگی علی رضا علایی رحمانی

در واقع در این شرکت، آقای سید علی نقی خاموشی، همکار و شریک شرکت ساختمانی معروف و بورسی کیسون و همکار علاء میر محمد صادقی (میلیاردر معروف و از چهره های مطرح اتاق بازرگانی و موسس صندوق های قرض الحسنه) می شود.

سید علی نقی خاموشی در شرکت سرمایه گذاری ایران

شرکت کیسون با نماد کیسون در بازار پایه زرد فرابورس قرار داشته و در گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات بورس قرار دارد و قیمت هر سهمش در آبان ۹۸،  ۳۴۸ تومان با ۵ میلیارد قطعه سهم بود. اکثریت سهام شرکت کیسون را اشخاص حقیقی داشته و برای ما مسجل نیست که آیا حاج آقا علی نقی خاموشی، از سهامداران عمده یا از سهامداران خرد کیسون هست یا خیر.

شرکت سرمایه گذاری ایران

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۶۳۲ مورخ دوم  تیر  ماه سال ۱۳۹۸، شرکت سرمایه گذاری ایران، اعضاء جدید هیات  مدیره خود را به شرح زیر اعلام  کرد:

  • شرکت امین رهیافت کوشا
  • شرکت مهرپارسیان بنا البرز
  • شرکت فراسر
  • شرکت پاتین بین الملل پردیس
  • شرکت تیرو توان فتح
  • شرکت فراز پلیمر فردوس
  • شرکت اورانوس صید   شرکت سرمایه گذاری ایران

با توجه به این که سید علی نقی خاموشی قبلا عضو هیات  مدیره این شرکت بود و اکنون این شرکت ها، در فهرست هیات مدیره قرار دارند، این شرکت ها می‌تواند سرنخی برای بررسی روابط مستقیم و غیر مستقیم نامبرده با شخصیت های حقوقی فوق الذکر  در سرمایه گذاری ایران باشد.

 سید علی نقی خاموشی عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری ایران

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۸۹۴۵ مورخ  بیست و چهارم اسفند ماه سال هشتاد و هشت، شرکت سرمایه گذاری ایران، افراد زیر را به عنوان عضو هیات مدیره معرفی کرده بود که باز ما را با ترکیب گسترده ای از چهره های حقیقی و حقوقی اقتصادی و صنعتی آشنا می کند:

  • سید علی نقی خاموشی به سمت رئیس هیات مدیره
  • شرکت سرمایه گذاری حامی گسترده شرق به نمایندگی محمد رضا امیر حسن خانی به  سمت  نایب رئیس هیات  مدیره
  • شرکت کیسون به نمایندگی محمد رضا انصاری به سمت عضو هیات مدیره
  • شرکت اورانوس صید به نمایندگی عباس صمیمی به سمت عضو هیات مدیره
  • شرکت سرمایه گذاری وتجارت امید  به  نمایندگی علی رضا علایی رحمانی به سمت عضو هیات  مدیره
  • شرکت هزاره سوم به نمایندگی محمد صادقی کیانی نژاد به سمت عضو هیات مدیره
  • شرکت سرمایه گذاری الوند خاورمیانه به نمایندگی حامد واحدی به سمت عضو هیات مدیره
  • شرکت ساختمانی فراسر به نمایندگی مهدی مظهری به سمت عضو هیات مدیره
  • شرکت AFC کیش به نمایندگی رضا حمزه لو  به سمت عضو هیات مدیره
  • شرکت صنایع بسته بندی کاویان قوطی به نمایندگی مهرداد باقری به سمت عضو هیات مدیره
  • شرکت گچ مازندران سمنان به نمایندگی علاء میر محمد صادقی به سمت عضو هیات مدیره
  • عباس صمیمی به سمت مدیرعامل

حتما بخوانید: با شرکت های سلطان قطعه سازی ایران آشنا شویم

در سال  ۸۸ نیز شاهد حضور حاج آقا علاء از طرف شرکت مازندران سمنان هستیم.

علاء میر محمد صادقی به عنوان نماینده شرکت گچ مازندران سمنان

نکته جالب درباره شرکت گچ مازندران سمنان که علاء میر محمد صادقی به عنوان نماینده آن  در این شرکت حضور داشت، شرکتی است خانوادگی به حضور دختر و پسران حاج آقا علاء که در عکس بالا مشاهده می کنید.

طبق روزنامه رسمی به شماره هفتم شهریور ماه سال نود و هشت،  حاج آقا علاء میر محمد صادقی به  سمت رئیس هیات مدیره منصوب می شود و محمد علی میر محمد صادقی، احمد میر محمد صادقی، زینت السادات میر محمد صادقی و محسن میر محمد صادقی، عضو هیات  مدیره  می شوند.

سید علی نقی خاموشی و موسسه باقیات الصالحات

سید علی نقی خاموشی و موسسه باقیات الصالحات

سید علی نقی خاموشی مثل حاج آقا علاء (میر محمد صادقی) و اسدالله عسگراولادی و حاج محسن رفیق دوست، در فعالیت های خیریه و نیکوکاری،‌حضور فعالی دارد و و به همین خاطر، از مدت ها قبل، با صندوق های خیریه و مراکز نیکوکاری،‌همکاری دارد. یکی از موسساتی که وی رسما در آن حضور دارد، موسسه خیریه باقیات الصالحات (به شماره  ثبت ۶۵۱۲) و شناسه ملی ۱۰۹۸۰۰۰۲۴۶۰  است.

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۴۹۰ مورخ یازدهم بهمن ماه سال ۱۳۹۰، موسسه باقیات الصالحات،‌ اعضاء هیات مدیره را به شرح زیر معرفی کرد:

  • موسسه خیریه حسابرسی مفید راهبر به سمت بازرس
  • سید علی غیوری به سمت رئیس هیات مدیره
  • سید محمد غیوری به سمت نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل
  • علاء میر محمد صادقی به سمت عضو هیات مدیره
  • سید علی نقی خاموشی به سمت عضو هیات  مدیره
  • ابراهیم عسگریان دماوندی به سمت عضو هیات مدیره
  • حسین حاجی سید سلیمان به سمت عضو هیات مدیره
  • محسن رفیق دوست به سمت عضو علی البدل
  • علی عبداللهیان باروق به سمت عضو علی البدل

همان طور که در فهرست اعضاء هیات مدیره مشاهده می کنید، در این موسسه، ۳  یار دیرین (خاموشی، رفیق دوست و میر محمد صادقی) حضور  دارند.

حتما بخوانید: همه چیز درباره حاج محسن رفیق دوست

سید علی نقی خاموشی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن انگلیس

سید علی نقی خاموشی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن انگلیس

از جمله مجموعه هایی که شاهد حضور فعا سید علی نقی خاموشی در آن هستیم، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن انگلیس است.

حتما بخوانید: همه چیز درباره سلطان خشکبار ایران (اسدالله عسگراولادی)

در واقع سید علی نقی خاموشی مثل اسدالله عسگراولادی، در اتاق بازرگانی بین المللی  نیز فعال بود که یکی از آن ها،  اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران و انگلیس بود. طبق روزنامه رسمی به شماره  ۱۷۰۵۳ مورخ بیست و سوم شهریور ماه سال هشتاد و دو، اعضاء هیات مدیره به شرح زیر اعلام شد که ما با نام همکاران ایشان در این مجموعه خصوصی ایران و انگلیس در دهه هشتاد، آشنا می  شویم:

  • امیر هوشنگ  امینی
  • علی کلاهدوز
  • بهروز بوشهری
  • ناصرهماپور
  • علی رضا قدس طینت
  • زهرا تقوی

علی نقی خاموشی به  عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران و انگلیس معرفی شد.

سید علی نقی خاموشی در موسسه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی

سید علی نقی خاموشی در موسسه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی

از جمله مراکزی که حاج سید علی نقی خاموشی در دهه هشتاد هجری شمسی در آن حضور فعالی را تجربه کرد، موسسه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی با شماره ثبت ۵۱۳ بود.  طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۷۳۲۳ مورخ بیست و هشتم مرداد ماه سال هشتاد و سه، موسسه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی،  افراد زیر را به عنوان عضو هیات مدیره معرفی کرده بود:

  • علی نقی خاموشی به سمت رئیس موسسه
  • مهدی رئیس زاده به سمت نایب رئیس
  • بیژن تفرشیان به  سمت  نایب رئیس
  • علاء میر محمد صادقی به سمت نایب رئیس
  • سید حسین سلیمی –خزانه دار.

در موسسه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی، اسدالله عسگراولادی به عنوان عضو رابطه با ICC فعالیت داشت.

همراه گرامی

اگر شما هم درباره سید علی نقی خاموشی ،‌ برادران و خانواده و شرکت هایی که زیر نظر  او به صورت مستقیم  یا غیر  مستقیم مشغول به فعالیت  هستند، نظری دارید یا در زمان فعالیت  نامبرده در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، موضوع قابل ذکری در  ذهن دارید،‌مراتب را محترمانه از طریق بخش کامنت با اقتصاد شهروند به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=30540

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. رییس بنیادمستضعفان چقدرثروت داره ؟

  2. حضرت علی ع می فرماید ثروتی ندیدم مگر این که حقی درکنارش ضایع شده بود ویا اینکه کاخی ندیدم مگر اینکه کوخی در کنارش خراب شده بود.امام خمینی بارها ازجنگ فقر و غنا می گفت و ایت الله خامنه ای هم این همه بر حق محرومین تاکید دارند.اما بایستی گفت خون و رنج انقلاب را مستضعفین کشیدند ولی امثال اقای رفیق دوست و خاموشی و عسگراولادی سودش رابردند.ولی همه سرمایه داران باید بدانند که در روز قیامت باید جواب مستضعفین را که سختی فقر له ونابودشان کرده را باید بدهند.

  3. شماکه اینقدر ثروتمندی از این پول هایی که داری به ماهم بده ۵میلیارد بدی خیلی خوبه
    خونه ی پدرم و عوض میکنم و از پله نجاتش میدم چون طبقه سوم و اسانسور ندارن امیدوارم بهم بدی پول

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن