غیبت طولانی رحمانی در جلسات هیئت دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا
غیبت طولانی رحمانی وزیر صمت در جلسات هیئت دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا باعث شده که برخی این سوال را مطرح کنند که وزیر صنعت در این شرایط بحرانی چرا در جلسات شرکت نمی کند و اصلا کجاست؟

به گزارش خبرنگار اقتصاد شهروند این روزها که کشور درگیر بحران کروناست و حدود 22 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و حدود هزار و 700نفر هم فوت کردند، بیش از هر زمان دیگر مسئولین کشور باید با هم هماهنگ بوده و در مقابله با کرونا تصمیمات مهمی بگیرند.
اما در این میان بعد از انتقادات وزیر بهداشت و درمان از وزیر صمت، رضا رحمانی چندان در صحنه حضور ندارد.
شاید زمان آغاز غیبت رحمانی را از روز سه شنبه ششم اسفند دانست چرا که وی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در این روز شرکت کرد و عکس حضور وی در این جلسه در سایت ریاست جمهوری موجود است اما بعد از آن تاریخ تا کنون جز چند خبری که روابط عمومی وزارتخانه به نقل از این وزیر منتشر کرد، هیچ خبری از وی نیست و عکسی از حضور وی در این جلسات و همچنین جلسه هیئت دولت در سایت ریاست جمهوری موجود نیست.
البته در روز چهارشنبه 14 اسفند، خبر ابتلای رضا رحمانی وزیر صنعت به کرونا منتشر شد. خبری که بلافاصله از سوی روابط عمومی این وزارتخانه نکذیب و اعلام شد که سرفههای وزیر صمت در یک برنامه تلویزیونی با حاشیههایی همراه شد و کاربران شبکههای اجتماعی با نشر این ویدئو مدعی شدند که رضا رحمانی نیز مبتلا به ویروس کرونا شده است، اما سرفههای وزیر صنعت بعلت عوارض شیمیایی ناشی از دوران دفاع مقدس است. جواب تست کرونای وزیر صنعت منفی بود .
بعد از ششم اسفند تا کنون، وزیر نه در جلسات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا شرکت کرد و نه در جلسات هیئت دولت.
حتی در جلسه امروز شنبه دوم فروردین ستاد ملی مقابله با کرونا عکسی از حضور وزیر در این جلسه مشاهده نشد.
البته در روزهای گذشته، بجای وزیر، حسین مدرس خیابانی قائم مقام وی در برخی جلسات شرکت کرد. مثلا در جلسه هیئت دولت روز چهارشنبه 21 اسفند و در جلسه روز شنبه 17 اسفند ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا قائم مقام وی در جلسه حضور داشت.
البته روابط عمومی وزارتخانه در روزهای گذشته با انتشار برخی مطالب به نقل از وزیر سعی کرد به نوعی غیبت وزیر را جبران کند. بعنوان مثال در روز 25 اسفند خبری منتشر شد که جلسه شورای معاونین این وزارتخانه با حضور رحمانی وزیر صمت بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و رحمانی در این جلسه تاکید کرد که باید همه ظرفیتهای موجود را برای عبور از شرایط خاص این روزهای کشور بسیج کنیم.
همچنین بعد از نامگذاری امسال بعنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، روابط عمومی وزارتخانه به نقل از وزیر مطلبی به رسانه ها داد که وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: در سال “جهش تولید” همه برنامههای حرکتآفرین و مشوقهای نتیجهبخش را با جدیت تمام دنبال خواهیم کرد تا دستور مقام معظم رهبری برای مشهود بودن آثار اقدامات در زندگی مردم، ظهور و بروز جدی و کاملاً مؤثری داشته باشد.
در هر حال در روزهای گذشته رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات و محافل کمتر دیده شده و در معرض دید خبرنگاران و دوربین ها نبود و غیبت طولانی رحمانی وزیر صمت در جلسات هیئت دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا باعث شده که برخی این سوال را مطرح کنند که وزیر صنعت در این شرایط بحرانی چرا در جلسات شرکت نمی کند و اصلا کجاست؟.



