تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024

اخبار ویژه

23

فهرست برترین صندوق های سرمایه گذاری در سال ۹۹

  • کد خبر : 54648
  • 18 اسفند 1399 - 18:10
فهرست برترین صندوق های سرمایه گذاری در سال ۹۹

در این گزارش از اقتصادشهروند به معرفی برترین صندوق های سرمایه گذاری در سال ۹۹ پرداخته ایم .

صندوق های سرمایه گذاری یکی از مفیدترین روش های ورود به بازار سرمایه محسوب می شود. برای افرادی که تجربه و دانش لازم برای انتخاب سهام و سرمایه گذاری در بورس و تشکیل پرتفولیو (سبد سهام) ندارند، ورود به بازار سرمایه از طریق صندوق های سرمایه گذاری ثابت یا مختلط توصیه می شود. اما همواره این سوال برای سهامداران خرد حقیقی یا حقوقی مطرح می شود که بهترین صندوق های سرمایه گذاری کدامند؟ آیا به همه صندوق های سرمایه گذاری می توان اعتماد کرد؟ فهرست صندوق های سرمایه گذاری دارای مجوز از بازار سرمایه را از کجا پیدا کنیم؟

این گزارش تلاش کرده تا شما را با فهرست برترین صندوق های سرمایه گذاری در سال جهش تولید آشنا کند و به سوالات فوق در انتهای این گفتار پاسخ دهد. اگر شما مخاطب گرامی اقتصاد شهروند نیز تجربه همکاری با صندوق های سرمایه گذاری دارید و نظر و دیدگاهی دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای این گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: درباره طرح عجیب تضمین ۱۰ میلیونی بورس

فهرست برترین صندوق های سرمایه گذاری در سال ۹۹

صندوق های سرمایه گذاری بخش مهمی از بازار سرمایه کشور است. در سال ۹۹ دو صندوق قابل معامله دولتی به نام دارا یکم و پالایش یکم عرضه شد که اولی بانکی و دومی مربوط به سهام پالایشگاهی بود. استقبال از صندوق های ای تی اف در سال جهش تولید بدک نبود و انتظار می رود در سال های آینده شاهد حضور صندوق های قابل معامله رمز ارزها و صندوق های مربوط به استارت آپ ها و امثالهم نیز باشیم.

همانطور که در ابتدای گفتار عرض کردیم اگر شما تجربه زیادی در سرمایه گذاری در بازار سرمایه ندارید، یکی از امن ترین روش های برای ورود به بورس پر تلاطم ایران، خرید بلوک های صندوق های سرمایه گذاری است. بهترین صندوق های سرمایه گذاری را می توان از طریق بررسی صورت های مالی و گزارشات مالی آن ها و نظر مشاوران خبره پیدا کرد.

سامانه هوشمند رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری پردازش اطلاعات مالی پارت بر اساس اطلاعات استخراجی از ارزیابی فعالیت های صندوق های سرمایه گذاری مجوز دار از سازمان بورس اوراق بهادار کشور،  فهرست برترین صندوق های سرمایه گذاری سال ۹۹ را اعلام کرد.

برترین صندوق های سرمایه گذاری

رتبه بندی برترین صندوق های سرمایه گذاری بر اساس معیارهای پانزده گانه شامل بررسی فعالیت و عملکرد صندوق های سرمایه گذاری بر اساس مدل پردازش اطلاعات مالی پارت بوده تا اسفند ۹۹ به روز رسانی شده است. فهرست برترین صندوق های سرمایه گذاری مثل فهرست برترین شرکت های ایران در سال ۹۹ که موسوم به آی ام آی یک صد (IMI-100) است و توسط سازمان مدیریت صنعتی کشور (IMI.IR) منتشر شده است اطلاعات خوبی را در اختیار کارآفرینان و سرمایه گذاران قرار می دهد.

رتبه بندی پارت بر اساس ویژگی ساختار صندوق و عملکرد گذشته آن ها بوده و سیگنال خرید بلوک یا فروش بلوک برای تازه واردان یا سرمایه گذاران نیست.

  • رتبه اول بهترین صندوق سرمایه گذاری کشور : صندوق آسمان یکم با مدیریت سبدگردان آسمان
  • رتبه دوم بهترین صندوق سرمایه گذاری کشور : صندوق فیروزه موفقیت با مدیریت سبدگردان توسعه فیروزه
  • رتبه سوم بهترین صندوق سرمایه گذاری کشور : صندوق سهام بزرگ کاردان با مدیریت تامین سرمایه کاردان
  • رتبه چهارم بهترین صندوق سرمایه گذاری کشور : صندوق پیشتاز با مدیریت سبد گردان انتخاب مفید
  • رتبه پنجم بهترین صندوق سرمایه گذاری کشور : صندوق ارزش کاوان آینده با مدیریت سبد گردان آسال

وضعیت مالی ۵ صندوق برتر ایران

صندوق سرمایه گذاری مشترک آسمان یکم در سال نود و یک فعالیت خود را آغاز کرد و تا دوازدهم اسفند ماه ۹۹  کل خالص ارزش دارایی های آن بالغ بر ۸۶۶ میلیارد و ۵۴۹ میلیون و ۴۹ هزار و ۳۳۳ ریال بود. حدود ۱٫۲ میلیون واحد سرمایه گذاری دارد.

صندوق سرمایه گذاری فیروزه موفقیت در بیست و چهارم مرداد سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز کرد و در سهام کوچک سرمایه گذاری دارد. تا ۱۲ اسفند ۹۹   کل خالص ارزش دارایی های آن بالغ بر ۱۳۵۲ میلیارد و ۵۳۸ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۱۶۸ ریال بوده و ۱۵۷۲۵ واحد سرمایه گذاری دارد که قیمت صدور هر یک ۸٫۶ میلیون ریال اعلام شده است.

صندوق سرمایه گذاری سهام بزرگ کاردان که سومین صندوق برتر سال ۹۹  بود،  هفدهم فروردین سال ۹۴ آغاز به کار کرد و کل خالص ارزش دارایی های این صندوق تا ۱۲ اسفند ۹۹  بالغ بر ۲۸۰۵ میلیارد و ۷۴۸ میلیون و ۱۲ هزار و ۱۳۰ ریال بوده است. تعداد واحدهای سرمایه گذاری آن نیز ۲۶ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۷۵۷ واحد اعلام شده است.

صندوق سرمایه گذاری مشترک پیشتاز از قدیمی ترین صندوق ها بوده و بیستم اردیبهشت سال هشتاد و هفت فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه در سهام کوچک سرمایه گذاری کرده و تا تاریخ دوازدهم اسفند سال ۹۹ کل خالص ارزش دارایی های آن بالغ بر ۱۸۳۰۵ میلیارد و ۱۶۰ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۶۸۴ ریال اعلام شده است و در سهام کوچک سرمایه گذاری دارد. تعداد واحدهای سرمایه گذاری پیشتاز بالغ بر ۸ میلیون و ۱۸ هزار و ۲۳۸ واحد می باشد.

صندوق سرمایه گذاری ارزش کاوان آینده پنحمین صندوق برتر سال ۹۹ است که بیست و ششم اردیبهشت سال هشتاد و هشت فعالیت خود را آغاز کرد. تا تاریخ دوازدهم اسفند سال ۹۹ کل خالص ارزش دارایی های آن بالغ بر ۱۷۱۱۲ میلیارد و ۱۵۹ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۸۱۲ ریال بوده است. تعداد واحدهای سرمایه گذاری آن نیز ۳ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۴۵ واحد بوده است.

بهترین صندوق های سرمایه گذاری مختلط سال ۹۹

بعضی از صندوق های سرمایه گذاری به صورت مختلط است یعنی هم اوراق بهادار با سود ثابت و هم سهام در آن ها خرید و فروش می شود. بهترین صندوق های مختلط سرمایه گذاری در سال ۹۹   به شرح زیر است:

  • رتبه اول بهترین صندوق سرمایه گذاری مختلط : صندوق آسمان مختلط بات مدیریت سبدگردان آسمان
  • رتبه دوم بهترین صندوق سرمایه گذاری مختلط : صندوق سرمایه گذاری توسعه ممتاز با مدیریت سبد گردان انتخاب مفید
  • رتبه سوم بهترین صندوق سرمایه گذاری مختلط : صندوق سرمایه گذاری گوهر نفیس تمدن با مدیریت تامین سرمایه تمدن
  • رتبه چهارم بهترین صندوق سرمایه گذاری مختلط : صندوق سرمایه گذاری ارمغان یکم ملل با مدیریت سبدگردان پاداش سرمایه
  • رتبه پنجم بهترین صندوق سرمایه گذاری مختلط : صندوق سرمایه گذاری سپهر آتی با مدیریت تامین سرمایه سپهر

بهترین صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت سال ۹۹

  • اگر به دنبال صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت یا فیکس هستید پنج مورد زیر را در نظر داشته باشید:
  • رتبه اول بهترین صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت : صندوق یکم ایرانیان با مدیریت شرکت تامین سرمایه نوین
  • رتبه دوم بهترین صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت : صندوق فراز اندیش نوین با مدیریت تامین سرمایه نوین
  • رتبه سوم بهترین صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت : صندوق امین آشنا ایرانیان با مدیریت سبدگردان سهم آشنا
  • رتبه چهارم بهترین صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت : صندوق حکمت آشنا ایارنیان با مدیریت سبد گردان سهم آشنا
  • رتبه پنجم بهترین صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت : صندوق با درآمد ثابت کاریزما با مدیریت سبد گردان کاریزما

همه صندوق های سرمایه گذاری چه درآمد ثابت و چه مختلط بایستی سبد گردان داشته باشند که مجوز مربوطه را از سازمان بورس اخذ کرده باشید. لذا موفقیت یک صندوق تا حد زیادی مدیون هوش مالی سبدگردان است و سبدگردان حرفه ای می تواند رشد ارزش یک صندوق را به ارمغان آورد.

حتما بخوانید:همه چیز درباره عرضه اولیه حآفرین

فهرست صندوق های سرمایه گذاری مجوز دار

لیست صندوق های سرمایه گذاری مجوز دار از سازمان بورس را در سایت شرکت فرابورس ایران بدست آورید. فهرستی شامل بیش از یک صد شرکت مجوز دارد که در نشانی http://www.fipiran.com/Fund/MFAll در دسترس است. به سایت دیگری جز این نشانی که در بالا ارائه شده است. برای پیدا کردن فهرست صندوق های سرمایه گذاری مجوز دار اعتماد نکنید. مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران که زیر نظر شرکت مدیریت فناوری بورس تهران فعالیت دارید، اطلاعات صندوق های سرمایه گذاری مجوز دار را منتشر می کند.

فهرست صندوق های سرمایه گذاری مجوز دار

نام صندوق. مدیر صندوق،  ضامن نقدشوندگی صندوق، متولی صندوق و نوع صندوق همه در سایت فیپ ایران در دسترس عموم است.

صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت ،  صندوق سرمایه گذاری طلا،  صندوق سرمایه گذاری در سهام،  صندوق سرمایه گذاری مختلط از جمله انواع صندوق ها در بازار سرمایه کشور است که صندوق های قابل معامله ای تی اف را نیز باید به آن ها اضافه کرد. صندوق های جسورانه و صندوق زمین و ساختمان و صندوق پروژه نیز از دیگر انواع صندوق ها هستند که ریسک و سود مخصوص به خود دارند. گزارش ماهانه صندوق ها و درجه بندی عملکرد صندوق ها و میانگین بازدهی آن ها را هر ماه در فیپ ایران دنبال کنید.

 میانگین بازدهی صندوق ها

در  عکس زیر، سر جمع خالص ارزش دارایی ها و میانگین بازده کل صندوق ها برای آخرین روز دریافت اطلاعات نمایش داده شده است. دارایی های نقد شامل وجه نقد ، سپرده بانکی و اوراق مشارکت می باشد. اطلاعات زیر بدون در نظر گرفتن صندوق های بازار گردان می باشد.

 میانگین بازدهی صندوق ها

حتما بخوانید: پیش بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۰

مخاطب گرامی!

اگر شما هم تجریه خرید و فروش بلوک های صندوق های سرمایه گذاری در بورس دارید و انتقاد و پیشنهادی درباره عملکرد آن ها دارید ضمن رعایت حریم خصوصی مراتب را از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید. آخرین خبرها از دنیای بورس و صندوق ها و اوراق بهادار را از طریق سرویس بورس سایت تحلیلی اقتصادشهروند دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=54648

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن