تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024

اخبار ویژه

16

پیش بینی قیمت « قنیشا » ۹۸: تکنیکال و بنیادی قند نیشابور

  • کد خبر : 20208
  • 13 آبان 1398 - 15:54
پیش بینی قیمت « قنیشا » ۹۸: تکنیکال و بنیادی قند نیشابور

شرکت قند و شکر نیشابور با نماد قنیشا ، یکی از ۱۵ شرکت قندی در بازار بورس است که هم  گروهی های خوبی چون، قشیر، قشرین، قثابت، قشکر و قزوین دارد و قیمت هر سهمش تا نیمه اول سال ۹۸، زیر ۲۰۰۰ تومان بود که باتوجه به تکنیالش در کانال صعودی بلند مدت، سهامدار صبور، […]

شرکت قند و شکر نیشابور با نماد قنیشا ، یکی از ۱۵ شرکت قندی در بازار بورس است که هم  گروهی های خوبی چون، قشیر، قشرین، قثابت، قشکر و قزوین دارد و قیمت هر سهمش تا نیمه اول سال ۹۸، زیر ۲۰۰۰ تومان بود که باتوجه به تکنیالش در کانال صعودی بلند مدت، سهامدار صبور، می توانند به قنیشا ۴۹۰۰ تومانی امیدوار  باشند. تکنیکال، بنیادی، تاریخچه افزایش سرمایه ها، وضعیت فروش و تولید بر اساس گزارشات شش ماهه نخست نود و هشت قنیشا به همراه معرفی سهامده عمده و ترکیب هیات مدیره را مشاهده می کنید.

اگر سهامدار قنیشا هستید، نظرات ودیدگاه های تحلیلی خود را از طریق کامنت به ما به اشتراک بگذارید.  لینگ این گفتار را در کانال های قندی برای دوستان خود ارسال کنید.

با ما همراه باشید.

پیش بینی قیمت «قنشیا» ۹۸: تکنیکال و بنیادی قند نیشابور

درباره شرکت قند و شکر نیشابور

شرکت قنیشا در سال ۱۳۴۴ در اداره ثبت شهرستان نیشابور، تاسیس  شد و در سال ۱۳۵۰، سهامی عام گردید. مرکز اصلی قنیشا در کیلومتر ۲۰  جاده قدیم نیشابور به سبزوار  است. قنیشا در بهمن ماه سال هفتاد و چهار، در بازار بورس اوراق  بهادار تهران پذیرفته شد.

در استحصال تجاری در سال  نود و شش در قنیشا ، ۸۶.۰۵ درصد است که در بین کارخانجات قند کل کشور که دارای واحد قندگیری از ملاس نیستند، مقام اول و در صورت اضافه کردن کارخانجات قندی که دارای  قند گیری از ملاس هستند،  مقام دوم را دارا می باشد.

درباره شرکت قند و شکر نیشابور

قنیشا ، ۱۳۳  نفر پرسنل  دارد و در سال ۱۳۹۶، واحد تولید برتر در صنعت غذایی شد و مورد تقدیر مدیرکل استاندارد خراسان رضوی قرار گرفت.

موضوع فعالیت شرکت به تفصیل در ماده ۲ اساسنامه درج گردیده است. اهم فعالیت شرکت از بدو تاسیس تولید شکر و محصولات جانبی از چغندر قند و فروش آن بوده و عالوه بر آن، عملیات کارمزدی تصفیه شکر خام نیز در کارخانه انجام می شود. به موجب پروانه بهره برداری صادره در مرداد ۱۳۸۹( اصلاحی)، ظرفیت تولید سالانه شرکت در سه شیفت کاری مشتمل بر ۲۵ هزار و ۲۰۰ تن شکر از چغندر قند، ۲۷ هزار تن تفاله خشک،۲۲ هزار تن ملاس، ۱۲۸ هزار و ۸۰۰ تن تصفیه شکر خام و نیز بسته بندی شکر به میزان ۲۰ هزار تن میباشد.

رشد تولید چغندر قند در سال نود و شش به ۱۲۶ هزار هکتار رسیده است که نشان از بهره وری  بالای اراضی و حمایت جهاد کشاورزی دارد. میزان تولید شکر از ۵۸۰ هزار تن در سال ۹۱ به ۱۱۴۳ هزار تن در سال  ۹۶ رسید.

وضعیت بهره برداری کارخانه چغندری از سال ۸۹ تا ۹۶ 

(عکس بالا، وضعیت بهره برداری کارخانه چغندری از سال ۸۹ تا ۹۶  را نشان می دهد. جول پایین، وضعیت بهره  برداری کارخانه های نیشکری از سال  ۸۹ تا ۹۶)

 کارخانه  قند نیشابور در صنعت قند ایران

(جایگاه کارخانه  قند نیشابور در صنعت قند ایران طی  سال های  ۹۱  تا ۹۶ را در جدول بالا و جایگاه قنیشا را در صنعت قند ایران و استان خراسان رضوی در سال ۹۶ . ۹۷  مشاهده می کنید)

آمار عملکرد کارخانه قند نیشابور طی سال مالی ۱۳۸۹  تا ۱۳۹۶

(آمار عملکرد کارخانه قند نیشابور طی سال مالی ۱۳۸۹  تا ۱۳۹۶  را مشاهده می کنید)

اعضاء هیات مدیره قنیشا

طبق گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیه قنیشا مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۷ که ۱۱ دی ماه ۹۷ روی کدال منتشر شد، اعضا هیات مدیره قنیشا که تا ۱۴ آذر ماه ۹۷ در این سمت بودند، به شرح زیر اعلام شد. بدیهی است، ترکیب جدید اعضاء هیات مدیره  قنیشا را باید از طریق تابلو سهم در سامانه تی اس ایی مشاهده فرمایید:

  • مقداد بابایی به عنوان نماینده شرکت پاکسان و رئیس هیات مدیره غیر موظف
  • علی رضا محمودی به عنوان نماینده شرکت صادراتی توسعه صنایع بهشهر زرین به  عنوان نایب رئیس هیات مدیره
  • سعید زارع به عنوان نماینده شرکت شکر شاهرود به  عنوان عضو هیات مدیره
  • سید مهدی راستی ثانی به نمایندگی شرکت توسعه اقتصادی آرین به عنوان عضو هیات مدیره
  • سجاد حسنی به نمایندگی شرکت خدمات بیمه ای پوشش به عنوان عضو هیات مدیره

حتما بخوانید: آدرس و تلفن همه کارخانجات قند و شکر ایران

افزایش سرمایه های قنیشا

  • ۱۳ آذر ۱۳۵۴: ۱۹.۷۸ درصد افزایش سرمایه
  • ۱۲ شهریور ۱۳۶۲: ۱۰ درصد افزایش سرمایه
  • ۲۰ مرداد ۱۳۶۳: ۱۵ درصد افزایش سرمایه
  • ۵ شهریور ۱۳۶۵: ۱۰۰ درصد افزایش سرمایه
  • ۱۱ دی ماه ۱۳۶۷: ۵۰ درصد افزایش سرمایه
  • ۱۵ شهریور ۱۳۷۳: ۱۳۷ درصد اقزایش سرمایه
  • ۲۴ دی ماه ۱۳۷۴: ۱۰۰ درصد افزایش سرمایه
  • ۲۵ دی ماه ۱۳۷۴: ۵۰ درصد افزایش سرمایه
  • ۱۶ بهمن ماه ۱۳۷۸: ۳۳.۳۳ درصد افزایش سرمایه
  • ۲۰ بهمن ۱۳۸۳: ۲۰۰ درصد افزایش سرمایه
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۲: ۱۲۵ درصد اقزایش سرمایه
  • ۴ آذر ۱۳۹۳: ۱۴۷ درصد افزایش سرمایه

حتما ببینید: چگونه کارت بازرگانی بگیریم؟

اسامی سهامداران عمده قنیشا

طبق گزارش فعالیت عملکرد ۱۲ ماهه هیات مدیره منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ قنیشا که دی ماه ۹۷ در کدال آمد، سهامداران بالای ۱ درصد به شرح زیر است:

  • شرکت صادراتی توسعه صنایع بهشهر زرین صاحب ۵۴.۸ درصد سهام
  • شرکت سرمایه گذاری ملی ایران صاخب ۱۳.۱۹ درصد سهام
  • سید مهدی راستی ثانی صاخب ۶.۸۹ درصد سهام
  • مهرداد ابراهیمی صاحب ۱.۳۱ درصد سهام
  • حسین سوکی صاحب ۱.۰۱ درصد سهام
  • شرکت مدیریت سرمایه گذاری ملی ایران صاخب ۱.۷۳ درصد سهام
  • صندوق سرمایه گذاری بانک ایران زمین صاحب ۴.۶۲ درصد سهام
  • سایر سهامداران حقوقی و حقیقی قشینا صاحب ۱۷.۱۷ درصد سهام

حتما بخوانید: با تحلیل های تابلوخوانی آشنا شویم

تابلوخوانی قنیشا

یکی از مواردی که سهامداران حرفه ای و افرادی که به صورت دائمی، بازار سرمایه را تحت بررسی دارند و آن را دنبال می کنند، روانشناسی بورس و تکنیک های تابلوخوانی است. تکنیک تابلوخوانی به این معنی است که شما از طریق بررسی داده هایی که در تابلو یک سهم در سامانه tsetmc.com منتشر می شود، در جریان رویدادهای مختلف یک سهم قرار بگیرید. مثلا: قدرت خریدار و فروشنده را ببینید، حجم معاملاتی را رصد کنید، ترکیب سهامدار عمده و هر گونه اضافه و کاهش سهام را بررسی کنید، کد به کد حقیقی و حقوقی را در بازه های زمانی مختلف دنبال کنید و .. . .

در واقع، تابلوخوانی، راهکاری برای فهم عملکرد بازیگردان سهم است. بازیگردان، علاقمند است به روش های مختلف، از سهامدار خرد،نوسان بگیرید. چگونه؟ مثلا با چیدن صف فروش سنگین در منفی کامل در ساعت سفارش گیری (۸:۳۰ تا ۹) و حذف اردر پنهان در ساعت معاملاتی و خرید سهم در قیمت پایین و فروش در قیمت بالا و حتی مثبت کامل (مثبت ۵ یا مثبت ۱۰).  در واقع این روش ها، توسط تابلوخوان های حرفه ای، رصد می وشد و از  ترفندهای سهامدار عمده و بازیگردان، خارج می شوند.

پس در  خرید و فروش سهام قند و شکر، تکنیک های تابلوخوانی را همواره در دستور کار خود قرار دهید و با تابلو و خرید و فروش ها و پر شدن یا عدم پر شدن حجم مبنای سهام، بیش از گذشته،  آشنا شوید.

تابلوخوانی قنیشا

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، شرکت قند نیشابور با نماد قنیشا ، یکی از ۱۵ سهم گروه قند و شکر بازار بورس ایران است که در بازار دوم قرار دارد. این نماد، ۲۷۰ میلیون قطعه سهم داشته و ۱۰۸ هزار سهم،‌ حجم مبنای آن می باشد. دامنه  نوسان ۵ درصدی داشته و ۲۷ درصد آن نیز شناور است. میانگین حجم معاملاتی ماهانه قنیشا، حدود ۱ میلیون سهم اعلام شده است. EPS قنیشا، ۷۴۳ ریال و میزان  P/E نیز ۱۸.۳۳ است.

قنیشا در تاریخ ۲۷ مرداد ۹۸، ۱۳۶۲ تومان بوده که با حجم معاملاتی ۱ میلیون و ۵۱ هزار سهم نیز مواجه شد. همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، در روز مورد اشاره، ۲۳ نوبت سهامدار حقوقی، سهم خود را عرضه  کرده که ۳ نوبت، توسط حقوقی و ۲۰ نوبت توسط سهامدار حقیقی خریداری شده است. ۱۱۳ حقیقی،‌فروشنده بوده و ۱۱۶ حقیقی، خریدار.

توجه داشته باشید که قنیشا در سال ۹۷، ۳۰ درصد افزایش سرمایه داد. با این حال، بازه قیمتی قنیشا از مرداد ۹۷ تا مرداد ۹۸، ۲۸۳ تا ۱۵۱۱ تومان را نشان می دهد که خبر از حدود ۶۵۰ درصد سود خالص در یک سال دارد.

حتما بخوانید:  پیش بینی  قیمت قزوین در سال۹۸

تکنیکال قنیشا

شرکت قند نیشابور با نماد قنیشا

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، قنیشا در یک کانال  صعودی قرار داشته و روند حرکتی آن در ۲۸ سال اخیر، با نوسانات بسیاری  همراه اما با افزایش قیمت همراه شده است. قنیشا ، در یک کانال صعودی بلند مدت در حال حرکت است. اهداف میان مدت و بلند مدت قنیشا ، ۱۶۰۰ و ۴۹۰۰ تومان است. به نظر می رسد که در نیمه دوم سال۹۸، از ۲۰۰۰ تومان عبور کند. این گفتار را بوک مارک کرده تا در جریان تحلیل تکنیکال فصلی قنیشا قرار بگیرید.

بنیادی قنیشا

طبق گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره قنیشا

اگر خواهان دسترسی سریع به گزارش صورت های مالی میان دوره ای قنیشا و هم چنین گزارش فعالیت ۱۲  ماهه هیات مدیره و تصمیمات مجامع و هم چنین گزارش تحولات مالی و فروش و تولید قنیشا و تقسیم سود هستید، لینک کدال قنیشا را بوک مارک کرده و هر از گاهی رفرش کنید تا در جریان جدید ترین PDF‌های منتشر شده در سامانه جامع ناشران،‌ قرار بگیرید.

طبق گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره قنیشا مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۷ که ۱۲ دی ماه ۹۷ روی کدال آمد، درآمد خالص قنیشا، سود یا زیان عملیاتی قنیشا ، جمع دارایی های قنیشا ، جمع بدهی های قنیشا ، جمع حقوق صاحبان سهام قنیشا و نرخ بازده دارایی ها به شرح زیر  می باشد که برای بنیادی کارها، داده های خوبی به نظر می رسد:

  • درآمد خالص قنیشا در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۵، ۹۶۱/۴۰۲ میلیون ریال بود که در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۷ به ۸۹۵/۸۴۳ میلیون ریال رسید.
  • سود یا زیان عملیاتی قنیشا در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۵، ۹۳۲/۲ میلیون ریال بود که در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۷، به ۷۹۴/۹۱ میلیون ریال افزایش یافت.
  • جمع دارایی های قنیشا در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۵، ۹۳۱/۳۷۷ میلیون ریال بود که در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۷، ۷۷۲/۵۰۵ میلیون ریال است.
  • جمع بدهی های قنیشا در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۵، ۴۹۱/۱۷۰ میلیون ریال بود که ر سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۷، به ۱۰۰/۱۷۶ میلیون ریال افزایش یافت.
  • نرخ بازده دارایی های قنیشا در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۵، ۰.۵۶ است که در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۷ به ۲۱.۰۳ رسید.
  • نرخ بازده حقوق صاحبان سهام قنیشا در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۵، ۱.۰۲ است که در سال مالی منتهی به شهریور ۹۷ به ۲۱.۰۳ رسید.

اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۹۸ (حسابرسی نشده) سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور  ۹۸ نشان می دهد که شاهد افزایش ۲۹ درصدی درآمدهای عملیاتی ۹ ماهه ۱۳۹۸ در مقایسه با دوره مشابه (از مبلغ ۷۵۴,۲۵۹ میلیون ریال به مبلغ ۹۷۶,۱۱۳ میلیون ریال هستیم.

افزایش ۱۲۸ درصدی سود ناخالص ۹ ماهه ۱۳۹۸ در مقایسه با دوره مشابه (از مبلغ ۱۱۳,۵۷۱ میلیون ریال به مبلغ ۲۵۹,۳۴۰ میلیون ریال رسیده است).

افزایش ۱۴۵ درصدی سود عملیاتی ۹ ماهه ۱۳۹۸ در مقایسه با دوره مشابه(از مبلغ ۸۸,۶۰۵ میلیون ریال به مبلغ ۲۱۷,۳۲۷ میلیون ریال رسیده است) .

افزایش ۱۵۱ درصدی سود خالص ۹ ماهه ۱۳۹۸ و تحقق سود ۷۰۴ ریالی به ازاء هر سهم (از مبلغ ۷۵,۷۸۳ میلیون ریال به مبلغ ۱۹۰,۱۳۸ میلیون ریال رسیده است)

حاشیه سود (زیان) عملیاتی از ۱۱٫۷۵% به ۲۲٫۲۶% افزایش یافته است. هم چنین، حاشیه سود (زیان) خالص از ۱۰٫۰۵% به ۱۹٫۴۸% افزایش یافته است.

برنامه زمان بندی تقسیم سود قنیشا

(گزارش فعالیت ماهانه ۱ ماهه منتهی به ۳۱  تیر ماه ۹۸ حسابرسی  نشده قنیشا که جزییات تولید و فروش شکر سفید حاصل از چغندر، ملاس تولیدی، تفاله  تر، تفاله خشک، تفاله خشک و شکر  آفینه را نشان می دهد)

آدرس و تلفن قند و شکر نیشابور

(گزارش فعالیت ماهانه ۱ ماهه منتهی به ۳۱  خرداد ۹۸ قنیشا را مشاهده می کنید که اطلاعات مربوط به تولید و فروش شکر سفید و ملاس تولیدی و تفاله تر و خشک را نشان داده است)

برنامه زمان بندی تقسیم سود قنیشا

ادرس دفتر مرکزی قند و شکر نیشابور

طبق نامه بالا که به امضاء علی رضا محمودی، مدیرعامل وقت قنیشا رسیده است، روش پرداخت سود و زمان بندی را مشاهده می کنید. این سود برای سهامداران بر اساس عملکرد سال مالی  منتهی به ۳۱ شهریور ماه نود و هفت است که به ازای هر سهم،  ۶۰۹  ریال تقسیم کرد.

حتما ببنیید: پیش بینی سهم « قهکمت » ۹۸: تکنیکال و بنیادی قند هگمتان

آدرس و تلفن قند و شکر نیشابور

  • ادرس دفتر مرکزی قند و شکر نیشابور: تهران،‌ بلوار کشاورز، روبروی بیمارستان پارس، جنب بانک سرمایه، شماره ۱۳۸، طبقه پنجم
  • تلفن دفتر مرکزی قند و شکر نیشابور: ۸۸۹۸۳۶۸۰
  • آدرس کارخانه قند و شکر نیشابور: کیلومتر ۲۰ جاده قدیم نیشابور به سبزوار
  • تلفن کارخانه قند و شکر نیشابور: ۰۵۱۴۳۵۲۳۴۰۰
  • فکس کارخانه  قندو شکر نیشابور:  ۰۵۱۴۳۵۲۳۲۷۵
  • آدرس کارخانه قنیشا : مشهد، خیابان شهید دکتر چمران، انتهای خیابان گلستان شرقی، ساختمان شماره ۵۷ طبقه پنجم واحد شماره ۱۰
  • فکس کارخانه قنیشا :  ۰۵۱۳۲۲۱۱۲۹۱

همراه گرامی، اگر سهامدار قنیشا هستید یا قصد دارید در این شرکت سرمایه گذاری کنید، نظرات ودیدگاه های مستند و مستدل خود را از طریق بخش  کامنت به اشتراک بگذارید. یادتان باشد که تا سال ۱۴۰۰، یک سهم دارویی و قندی در سبد سهام خود داشته باشید.

آخرین خبرها از دنیای ارز و سکه و طلا و بورس را در اقتصاد شهروند دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=20208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام و خسته نباشید . چرا حقوقی ونیکی سهامدار قنیشا در مدت ۱۵ روز ۹ میلوین سهم خود را فروخته است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن