تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

اخبار ویژه

22

پیش بینی قیمت سهم « قزوین » ۹۸: تکنیکال و بنیادی شرکت قند قزوین

  • کد خبر : 20041
  • 14 آبان 1398 - 15:57
پیش بینی قیمت سهم « قزوین » ۹۸: تکنیکال و بنیادی شرکت قند قزوین

کارخانجات قند و شکر قزوین با نماد قزوین ، یکی از ۱۵ سهم گروه قند و شکر در بازار بورس است که هم گروهی های خوبی چون: قشیر، قشکر، قشرین، قثابت و قلرست و قشهد دارد. قیمت هر سهم  تا نیمه اول سال ۹۸، ۱۳۰۰ تومان بود که تکنیکالش، نوید حرکت در کانال صعودی در […]

کارخانجات قند و شکر قزوین با نماد قزوین ، یکی از ۱۵ سهم گروه قند و شکر در بازار بورس است که هم گروهی های خوبی چون: قشیر، قشکر، قشرین، قثابت و قلرست و قشهد دارد. قیمت هر سهم  تا نیمه اول سال ۹۸، ۱۳۰۰ تومان بود که تکنیکالش، نوید حرکت در کانال صعودی در بلند مدت به سمت ۳۵۰۰ تومان دارد. از سال ۹۵ تا پاییز ۹۸، افزایش سرمایه نداده و گزینه خوبی برای سهامداری بلندت مدت است. ضمنا در سال ۹۷، ۱۰۰۰ ریال تقسیم سود کرد که از بهمن ۹۸، قابل دریافت است.

تکنیکال و بنیادی و تابلوخوانی و هم چنین تاریخچه افزایش سرمایه ها و ترازنامه و مروری بر گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره قزوین را در این گزارش اقتصاد شهروند مرور کردیم. بوک مارک کنید تا در جریان تکنیکال های فصلی قزوین قرار بگیرید. نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش  کامنت به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

درباره کارخانه قند و شکر قزوین

شرکت کارخانجات قند قزوین در تاریخ هفتم تیر ماه سال ۱۳۴۳ در تهران به ثبت رسید و در سال ۱۳۷۷،  مورد پذیرش هیات بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفت. این شرکت، دویست و هفتاد و نهمین شرکت پذیرفته شده در گروه غذایی است. فعالیت شرکت قند قزوین، ایجاد کارخانه تولید و تصفیه شکر، تبدیل شکر به قند، خرید و وارد کردن کلیه اجناس مورد نیاز کارخانه  و صنعت قند سازی و خرید زمین های زراعی و انجام فعالیت  های مجاز صنعی و بازرگانی و واردات و صادرات و مطالعات مربوطه اعلام شده است.

تعداد کارکنان شرکت قند و شکر قزوین در سال ۱۳۹۷ به ۲۷۹ نفر رسید.

وضعیت صنعت قند و شکر و « قزوین »

شما به عنوان سهامدار قزوین ، خوب است که اطلاعاتی درباره وضعیت صنعت قند و شکر ایران و منطقه قزوین داشته باشید. استان تاریخی و توریست خیز قزوین ، قطب تولید علوفه برای واحدهای تولید محصولات پروتئینی استان های مجاور بوده و درصد بالایی از سطح زیر کشت محصولات صیفی استان قزوین ، ذرت دانه ای، علوفه و یونجه است.

میزان چغندر تولیدی استان قزوین در سال های گذشته، پاسخ گوی نیازهای کارخانه  شرکت قند و شکر قزوین نبوده و واحد مشاورزی، مجبور به توسعه فعالیت خود در استان آذربایجان غربی و کرمانشاه بود.

شرکت های قندی متعددی در استان های فوق وجود دارد و سرمایه گذاری،  ریسک پذیری است.  کل تولید شکر ایران از نیشکر و چغندر قند در سال ۹۶، از مرز ۲ میلیون تن گذشت.

وضعیت صنعت قند و شکر و «قزوین»

(عکس بالا، گزارش چغندر تحویلی ۵ ساله  ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ شرکت قزوین از استان های آذربایجان،  قزوین ، کرمانشاه، خوزستان و سایر استان های ایران است. خوزستان،  قطب تحویل چغندر به شرکت قزوین در سال ۹۷ بود)

حتما ببینید: پیش بینی قیمت سهم قشیر در سال ۹۸

برنامه های افزایش سرمایه قزوین

قزوین از سال ۱۳۷۴ تا  ۱۳۹۵، ۶ بار افزایش سرمایه داده است که جزییات آن را به صورت فهرست وار در زیر مشاهده می کنید:

  • سال ۱۳۷۴، ۴۰۸ درصد افزایش سرمایه از محل اندوخته قانونی
  • سال ۱۳۷۷: ۱۶۴ درصد افزایش سرمایه از محل اندوخته قانونی
  • سال ۱۳۸۳: ۴۴۲ درصد افزایش سرمایه از محل اندوخته طرح  توسعه، مطالبات و آورده نقدی
  • سال ۱۳۹۰: ۴۲ درصد افزایش سرمایه از محل اندوخته طرح توسعه
  • سال ۱۳۹۱: ۱۶۶ درصد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها
  • سال ۱۳۹۵: ۱۰۰ درصد افزایش سرمایه از محل آورده نقدی

فهرست سهامداران بالای ۱ درصد سهم  قزوین

طبق گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره قزوین مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷، سهامداران بالای ۱ درصد به شرح زیر است. بدیهی است، فهرست به روز شده سهامداران عمده را بایستی هر روز در تابلو معاملاتی قزوین در سامانه تی اس ایی مشاهده کنید.

  • شرکت بازرگانی پویا گستر دنیا صاحب ۶۷.۱ درصد سهام
  • صندوق سرمایه گذاری گسترش فردای ایرانیان صاحب ۲.۹ درصد سهام
  • صندوق سرمایه گذاری ثروت آفرینان تمدن صاحب ۱.۹ درصد سهام
  • شرکت سرمایه گذاری نور کوثر ایرانیان صاحب ۱.۸ درصد سهام
  • سایر سهامداران حقوقی و حقیقی صاحب ۲۶.۳ درصد سهام

حتما ببنید: پیش بینی قیمت سهم  قشکر در سال ۹۸

وضعیت قیمت قزوین در سال ۹۳ تا ۹۷

  • سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۳: قیمت هر سهم ۱۸۴  تومان
  • سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۴: قیمت هر سهم ۳۰۱ تومان
  • سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۵: قیمت هر سهم ۲۲۴ تومان
  • سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶: قیمت هر سهم ۴۳۱ تومان
  • سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷: قیمت هر سهم ۸۱۳ تومان

حتما ببنیید: پیش بینی قیمت سهم  قثابت در سال  ۹۸

اعضاء هیات مدیره قزوین

طبق گزارش فعالیت ۱۲ ماهه قزوین مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ که ۵ تیر ماه ۹۸ روی کدال منتشر شد، اعضا، هیات مدیره قزوین به شرح زیر می باشد:

  • مرتضی علیجانی به عنوان رئیس هیات مدیره غیر موظف
  • مسعود هنروز به نمایندگی از شرکت بازرگانی پویا گستر دنیا به عنوان مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره
  • جواد یزدی پور به عنوان عضو هیات  مدیره
  • مجید کاشانی زاده به عنوان عضو هیات مدیره
  • فرزاد علیجانی به عنوان عضو هیات مدیره غیر موظف

افراد فوق، تا ۱۶ تیر ماه سال ۹۸،عضو هیات مدیره شرکت بودند. فهرست جدید اعضاء هیات مدیره قزوین را بایستی در تابلو سهم  در سامانه tsetmc.com مشاهده کنید.

حتما ببینید: با تکنیک های تابلوخوانی آشنا شویم

تابلو خوانی سهم قزوین

در تحلیل سهام قند و شکر یکی از گروه های پربازده و عالی برای سهامداران بلند مدتی در بازار سرمایه ایران تا سال ۱۴۰۰ هستند، علاوه بر توجه به صورت های مالی و تحلیل های بنیادی و تکنیکال، روانشناسی بازار سرمایه و تکنیک های تابلوخوانی هم بسیار اهمیت دارد. تابلوخوانی، بخشی از روانشناسی بازار سرمایه است. با تابلوخوانی، گول صف های فروش و خرید میلیونی سهامدار عمده یا حقوقی ها را در ساعت سفارش گیری نمی خوریم.

با تابلوخوانی، حجم معاملاتی وتعداد نوبت معاملات سهم را بررسی  کرده و رفتار خرید و فروش سهامدار عمده را بررسی می کنیم. با تابلوخوانی، کد به کد حقیقی و حقوقی و فشار  خرید و فروش، ما را به روند حرکتی سهم در کوتاه مدت و میان مدت، آشنا میکند. با تابلوخوانی، در میابیم که ورود و خروج پول هوشمند در شاخص گروه، به چه صورت است و پول هوشمند، چگونه وارد سهم می شود و خارج  می شود.

تابلوخوانی، شما را با ترکیب سهامدار عمده، اعضا هیات مدیره، جدول تغییرات قیمت، حجم قیمت و هم چنین سابقه  معاملاتی و افزایش سرمایه و EPS و پرتفو سهم آشنا می کند. همواره سهم کنید که با رصد دائمی یا متناوب تابلو سهام مورد نظر خود، در جریان جو حاکم بر تابلو سهم بوده و روند را زیر نظر داشته  باشید.

تابلو خوانی سهم قزوین

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، کارخانجات قند قزوین با نماد قزوین ، در بازار دوم بورس قرار داشته و کلا ۳۳۰ میلیون و ۱۹۷ هزار سهم است.  حجم مبنا سهم، ۱۳۲ هزار  و ۷۹ سهم بوده و میانگین حجم ماه، ۱ میلیون و ۴۰۹ هزار سهم  است. سهم  قزوین که یکی از ۱۵ سهم  قند و شکر بازار بورس ایران است، از سال ۱۳۹۵ تا کنون، افزایش سرمایه نداشته است و به نظر می رسد، گزینه خوبی برای تجدید ارزیابی دارایی ها تا سال ۱۴۰۰ باشد.

طبق تابلو بالا،  EPS قزوین ، ۱۰۷۴ ریال و میزان P/E نیز ۱۱.۵۴ می باشد. قیمت هر سهم قزوین در ۲۷ مرداد ۹۸، ۱۲۳۹ تومان است. طبق بازه سالانه، قیمت هر سهم در ۱۲ ماه، از ۴۷۷ تومان به ۱۳۷۹ تومان رسیده است.  ۳۰۰ درصد رشد در عرض یک سال، نه تنها در قزوین بلکه در بسیاری از سهام بورس از ۹۷ تا ۹۸، دیده شده و به همین  خاطر،‌ سهامداری در گروه دارویی و قند و شکر، توصیه می شود.

معاملاتی  سهم قزوین را از ۲۶ تیر ماه  ۹۸ تا ۲۶ مرداد ۹۸

در عکس بالا، سابقه معاملاتی  سهم قزوین را از ۲۶ تیر ماه  ۹۸ تا ۲۶ مرداد ۹۸ مشاهده می کنید که سهم در کانال یک هزار  تومان،  بالا و پایین شده است. در ۱۳ و ۱۴ مرداد ۹۸، شاهد بالا ترین حجم معاملاتی قزوین هستیم که در هر ۲ روز، سهم با صف خرید، کار خود را به اتمام رساند و ۲.۱۴ میلیون سهم و ۲.۸۲ میلیون سهم، معامله شد و قیمت از ۱۲۶۷ تومان تا ۱۳۲۱ تومان، افزایش یابد.

بنابراین، یکی از موضوعاتی که در تابلوخوانی سهام باید مد نظر قرار داد، مقوله بررسی حجم معاملاتی است. البته همیشه، افزایش حجم، نشان از سیگنال خرید و استارت صعود سهم نیست.

تکنیکال قزوین

 چارت نماد قزوین

در عکس بالا، چارت نماد قزوین را مشاهده می کنید که سهم از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ میلادی، روند پر نوسانی  را در یک کانال صعودی، در پیش  گرفته است. قزوین ، از ۲۰۱۴، پر نوسان حاضر شده اما روند صعودی بلند مدتی دارد که در بالا،قابل مشاهده است.

حد زیان قزوین ، تثبیت زیر ۱۰۵۰ تومان بوده و هدف کوتاه مدت قزوین ، ۱۶۵۰  تومان است. برای میان مدتی ها و بلند مدتی ها، قزوین روی ۲۵۰۰ تا ۳۶۰۰ تومان خواهد بود که به همین خاطر،‌سهامداری بلند مدتی طبق فاند و تکنیکال، توصیه می شود.

تحلیل بنیادی قزوین

تحلیل بنیادی قزوین

به  منظور دسترسی به گزارشات صورت های مالی حسابرسی نشده و حسابرسی شده توسط حسابرس قانونی شرکت قند قزوین و هم  چنین جزییات تصمیم مجمع و هم  چنین برنامه مجامع عادی و فوق العاده این سهم در سال ۹۸ به بعد، لینک کدال قزوین را بررسی کنید. توجه داشته باشید که برای دسترسی به PDF گزارش افشای اطلاعات با اهمیت در سهم  قزوین ، این لینک را در صورتی که سهامدار قزوین هستید، بوک مارک کنید.

طبق گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره  قزوین ، مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال  ۹۷ که تیر نود و هشت منتشر شد، درآمد خالص ، سود عملیاتی ، خالص درآمد ها، جمع دارایی های قزوین ، جمع بدهی ها و سرمایه ثبت شده قزوین در سال۹۶ و ۹۷ به شرح زیر است که اطلاعات خوبی برای فاندمنتالیست ها به شمار می رود:

  • درآمد خالص در سال ۹۶، ۴۶۶/ ۷۰۲/ ۱ میلیون ریال بود که در سال  ۹۷ به ۲۶۵/ ۳۷۱/ ۲ میلیون ریال افزایش یافت.
  • سود عملیاتی در سال۹۶، ۶۷۸/ ۲۴۰ میلیون ریال بود که در سال ۹۷ به ۹۰۰/ ۴۵۶ میلیون ریال افزایش یافت.
  • خالص درآمد ها و هزینه های غیر عملیاتی در سال ۹۶، ۳۷۰/ ۶۲ میلیون ریال بود که در سال ۹۷ به ۶۱۶/ ۳۰ میلیون ریال کاهش یافت.
  • سود (زیان) خالص پس از کسر مالیات در سال ۹۶، ۲۸۶ / ۲۴۸ میلیون ریال بود که در سال ۹۷ به ۸۲۰/ ۴۰۲ میلیون ریال افزایش یافت.
  • جمع دارایی ها در سال ۹۶، ۲۵۶/ ۱۵۷/ ۱ میلیون ریال بود که در سال ۹۷ به ۷۰۵/۳۸۱/۱ میلیون ریال افزایش یافت.
  • جمع بدهی ها در سال ۹۷، ۹۲۵/ ۵۰۰ میلیون ریال بود که کم تر از بدهی قزوین در سال ۹۶ به رقم ۱۹۸/ ۵۱۴ میلیون ریال است.
  • جمع حقوق صاحبان سهام قزوین در سال ۹۶، ۰۵۸/۶۴۳ میلیون ریال است که این رقم در سال ۹۷ به ۷۸۰/ ۸۸۰ میلیون ریال رسید.
  • نرخ بازده دارایی های قزوین در سال ۹۶، ۲۱.۵ درصد بود که این رقم در سال ۹۷ به ۲۹ درصد رسید.

نسبت های مهم مالی را در شرکت کارخانجات قند قزوین در سال ۹۶ و ۹۷ مشاهده می کنید

(در عکس بالا، نسبت های مهم مالی را در شرکت کارخانجات قند قزوین در سال ۹۶ و ۹۷ مشاهده می کنید)

طبق گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۳۱ تیر ماه۹۸، شاهد افزایش ۲۱۹.۳۱ درصدی فروش تیر نود و هشت در مقایسه با ماه خرداد ۹۸ هستیم. هم چنین، شاهد کاهش ۴۵.۲۷ درصدی فروش تیر در مقایسه با تیر نود و هفت هستیم. کاهش ۶۱.۴۶ درصدی فروش ۴ ماهه سال جاری در مقایسه با چهار ماهه نخست سال نود و هفت، در این گزارش ثبت شده است که در عکس  پایین مشاهده می کنید.

اطلاعات دوره ۳  ماهه منتهی به ۳۱  خرداد ۹۸ قزوین نشان می دهد

اطلاعات دوره ۳  ماهه منتهی به ۳۱  خرداد ۹۸ قزوین نشان می دهد که کاهش ۷۳ درصدی درآمد های عملیاتی ۳ ماه ۱۳۹۸ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل را شاهد هستیم. هم چنین، سود عملیاتی و سود ناخالص، ۶۹ . ۶۴ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، کاهش یافته است. افزایش ۲۵ درصدی دارایی ها و ۶۵ درصدی بدهی ها، از نکات مهم گزارش ۳ ماهه قزوین بود که در عکس زیر جزییاتش در دسترس می باشد.

تقسیم سود قزوین

تقسیم سود قزوین

ارتباط با شرکت قند و شکر قزوین 

قزوین بر اساس عملکرد سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند سال نود و هفت، ۱۰۰۰ ریال سود به ازای هر سهم به سهامداران پرداخت می کند که برنامه پرداختی ان  را در عکس بالا مشاهده می کنید. اگر سهامدار قزوین هستید، از نیمه اول بهمن ماه نود و هشت، نسبت به اعلام شماره حساب خود اقدام کنید.

ارتباط با شرکت قند و شکر قزوین

  • آدرس دفتر مرکزی شرکت قند و شکر قزوین : تهران، بلوار کشاورز، بین کارگر و جمال زاده، خیابان شهید حمصیان، شماره ۲ واحد اول
  • تلفن دفتر مرکزی: ۰۲۱۶۶۹۴۵۸۱۶
  • فکس دفتر مرکزی : ۰۲۱۶۶۴۳۵۳۰۷
  • آدرس کارخانه : کیلومتر بیست و پنج جاده بویین زهرا
  • تلفن کارخانه : ۰۲۸۳۳۵۵۰۹۷۵
  • پست الکترونیک : SUGARFACTORY@GMAIL.COM

حتما ببنیید: با مقررات صادرات و واردات آشنا شویم

همراه گرامی

اگر شما هم سهامدار قزوین هستید یا قصد سرمایه گذاری در این شرکت دارید، نظرات مستند و مستدل خود را از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید. لینک این گفتار را در کانال های قندی به اشتراک گذاشته و بوک مارک کنید تا در جریان تحلیل صورت های مالی و چارت های تکنیکال فصلی قزوین قرار بگیرید.

آخرین خبرها از دنیای ارز و سکه و طلا و بورس را با اقتصادشهروند دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=20041

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام. واقعا از تحلیل های جامع و کاملی که در سایت قرار میدین متشکرم. میخواستم درخواست کنم لطفا در مورد گروه پتروشیمی ها و بانکی هاو نمادهای آن تحلیل و پیش بینی قیمت قرار بدین. در مورد نماد فبیرا هم با قید فوریت انجام بدین

    با احترام

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن