تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024

اخبار ویژه

30

پیش بینی  قیمت سهم « قشکر » ۹۸: تکنیکال و بنیادی شکر شاهرود

  • کد خبر : 20079
  • 16 آبان 1398 - 7:59
پیش بینی  قیمت سهم « قشکر » ۹۸: تکنیکال و بنیادی شکر شاهرود

شرکت قند شاهرود با نماد قشکر ، یکی از ۱۵ سهم گروه قند و شکر بورس ایران است که قیمت هر سهمش تا نیمه اول سال ۹۸، حدود ۲۰۰۰ تومان بوده و تکنیکال آن، روند صعودی بلند مدتی را نوید می دهد. شرکت توسعه صادراتی صنایع زرین بهشهر، سهامدار عمده قشکر است و صورت های […]

شرکت قند شاهرود با نماد قشکر ، یکی از ۱۵ سهم گروه قند و شکر بورس ایران است که قیمت هر سهمش تا نیمه اول سال ۹۸، حدود ۲۰۰۰ تومان بوده و تکنیکال آن، روند صعودی بلند مدتی را نوید می دهد. شرکت توسعه صادراتی صنایع زرین بهشهر، سهامدار عمده قشکر است و صورت های مالی نیمه اول سال  نود و هشت و تکنیکال قشکر و ترکیب سهامدار عمده و هیات مدیره را به همراه تاریخچه افزایش سرمایه ها، در این گفتار مرور کردیم.

اگر شما سهامدار قشکر هستید، تحلیل های مستند و مستدل خود را از طریق بخش کامنت با اقتصاد شهروند به اشتراک بگذارید.  لینک گفتار را در شبکه های اجتماعی و کانال های قندی به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

درباره شرکت شکر شاهرود

شرکت شکر (سهامی عام) در مهر ماه سال ۱۳۳۷ در تهران تاسیس شد. فعالیت این شرکت، احداث و اداره کارخانه شکر و قند و سایر مواد غذایی و صنایع جانبی فروش قند و شکر تولید از چغندر قند و یا شکر خام  خریداری، انجام  عملیات  کارمزدی تصفیه  شکر خاک و تبدیل آن به شکر سفید یا قند است.

تعداد کارکنان شرکت شکر قند شاهرود از ۲۵۲ نفر در سال ۹۵ به ۲۱۴ نفر در سال ۹۷ کاهش یافت.

به  دلیل سیاست های دولت مبنی بر عدم واردات شکر خام و حمایت از تولید کنندگان داخلی، زمینه دو بخشی کردن نرخ فروش شکر سفید و عدم  پرداخت یارانه و سیاست های دستوری تعیین قیمت خرید مواد اولیه و فروش محصول تولیدی شکر سفید،‌ هزینه های سنگینی را به شرکت های تولید قند و شکر از جمله  قشکر وارد کرده است که زمینه توقف فعالیت تولیدکنندگان را در سال های اخیر به همراه داشته است.

با توجه به روند چغندر قند تحویلی به کارخانه قند شاهرود در طی سنوات قبل، میزان چغندر مصرفی حدود۹۰ الی ۱۰۰ روز کاری، مواد اولیه مورد نیاز خط تولید کارخانه را تولید می کند. لذا در صورت رفع محدودیت واردات شکر، این شرکت می تواند روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن شکر خام را تصفیه کند. قیمت شکر سفید بر اساس نرخ مصوب فروش در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۷ به ازای هر کیلو مبلغ ۲۷۲۲۰ ریال و جبران قیمت فروش شکر سفید از سوی دولت به ازای هر کیلوگرم ۱۷۸ تومان در نظر گرفته است.

قشکر در بودجه سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۸، مقدار ۱۰۰ هزار تن خرید و مصرف چغندر قند پیش بینی نموده است.

وضعیت چغندر خریداری و شکر خام مصرفی قشکر

(وضعیت چغندر خریداری و شکر خام مصرفی قشکر را از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ مشاهده می کنید که گزارش جالبی برای بررسی روند عملکرد تولید قشکر در چند سال اخیر است)

آمار شکر سفید تولیدی از محل بهره برداری چغندر قند توسط قشکر

(عکس بالا، آمار شکر سفید تولیدی از محل بهره برداری چغندر قند توسط قشکر را مشاهده می کنید که ثبت رکورد تاریخی بالا ترین تولید شکر سفید ایران در کارخانه شکر شاهرود به میزان ۱۴ هزار و ۸۶۴ تن در سال ۱۳۹۶ را ثبت کرده است)

میزان چغندر قند خریداری شده قشکر از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۶

(میزان چغندر قند خریداری شده قشکر از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۶)

حتتما ببینید: پیش بینی قیمت قشیر در سال ۹۸

اعضاء هیات مدیره قشکر

طبق گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره قشکر مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ که ۱۸ دی ماه ۹۷ روی کدال منتشر شد، اعضا، هیات مدیره قشکر تا هفدهم آذر ماه نود و هفت به شرح زیر بودند. بدیهی است، برای اطلاع از ترکیب جدید هیات مدیره قشکر و هم چنین ترکیب سهامداران بالای ۱ درصد، باید به تابلوی قشکر در سامانه تی اس ایی مراجعه شود:

  • ابوالفضل جنتی مشکانی به نمایندگی از شرکت پاکسان (سهامی عام) به عنوان رییس هیات مدیره
  • حسین نوری به نمایندگی شرکت توسعه صنایع بهشهر به عنوان نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل
  • مرتضی آریان به نمایندگی شرکت صادراتی توسعه صنایع بهشهر زرین به عنوان عضو هیات مدیره
  • حسین روحانی مقدم به نمایندگی از شرکت خدمات بیمه پوشش توسعه صنایع بهشهر به عنوان عضو هیات مدیره
  • حسین حکیمی به نمایندگی از شرکت قند نیشابور به عنوان عضو هیات مدیره

افزایش سرمایه های قشکر

برای بنیادی کارها، افزایش سرمایه ها،در تحلیل سود و زیان و بررسی روند یک شرکت،تاثیر گذار  است. تاریخچه افزایش سرمایه های قشکر از سال ۱۳۷۷  تا ۱۳۹۳ را مشاهده می کنید:

  • سال ۱۳۳۷: افزایش سرمایه به ۳۰۰ میلیون ریال
  • سال ۱۳۴۳: افزایش سرمایه به ارزش ۱۷۸ میلیون ریال
  • سال ۱۳۵۲: افزایش سرمایه به ارزش ۲۰۶  میلیون ریال
  • سال ۱۳۵۶: افزایش سرمایه به ارزش ۲۶۸ میلیون ریال
  • سال ۱۳۷۰: افزایش سرمایه به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال
  • سال ۱۳۷۵: افزایش سرمایه به ارزش ۷۰۰۰ میلیونر یال
  • سال ۱۳۷۷: افزایش سرمایه به ارزش ۱۴۰۰۰ میلیون ریال
  • سال ۱۳۸۱: افزایش سرمایه به ارزش ۲۸۰۰۰ میلیون ریال
  • سال ۱۳۹۲: افزایش سرمایه به ارزش ۳۷۸۰۰ میلیون ریال
  • سال ۱۳۹۳: افزایش سرمایه به ارزش ۲۰۰۰۰۰ میلیون ریال

حتما ببنیید: معرفی بهترین کارگزاری های بورس ایران

سهامداران عمده قشکر

طبق گزارش عملکرد ۱۲ ماهه قشکر مربوط به سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۷  که دی ماه ۹۷ در کدال آمد، فهرست سهامداران  عمده شرکت شکر شاهرود به شرح زیر است:

  • شرکت صادراتی توسعه صنایع بهشهر زرین صاحب ۵۲.۱۱ درصد سهام
  • شرکت سرمایه گذاری ملی ایران صاحب ۴.۳۰ درصد سهام
  • علی شهرزادی صاحب ۱.۶۶ درصد سهام
  • حمید پاک منش صاحب ۱.۵۵ درصد سهام
  • فریبرز زراعت طلب صاحب ۱.۴۳ درصد سهام
  • امیر هوشنگ وفا زنجانی صاحب ۱.۳۰ درصد سهام
  • سازمان خصوصی سازی –وکالتی صاحب ۱.۱۹ درصد سهام
  • عزت الله شریف پور صاحب ۱.۰۴ درصد سهام
  • سایر سهامداران حقیقی و حقوقی قشکر : ۳۵.۴۳ درصد سهام

سهامداران عمده قشکر

(فهرست سهامداران عمده قشکر در ۲۷ مرداد۹۸)

وضعیت قیمت سهم قشکر از ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷

  • سال مالی ۳۱ شهریور ۹۳: آخرین قیمت سهم: ۱۸۵ تومان
  • سال مالی ۳۱ شهریور ۹۴: آخرین قیمت سهم: ۱۳۴ تومان
  • سال مالی ۳۱ شهریور ۹۵: آخرین قیمت سهم: ۱۸۱ تومان
  • سال مالی ۳۱ شهریور ۹۶: آخرین قیمت سهم: ۲۱۱ تومان
  • سال مالی ۳۱ شهریور ۹۷: آخرین قیمت سهم: ۲۵۷ تومان

حتما ببینید: با تکنیک های تابلوخوانی آشنا شویم

تابلوخوانی قشکر

تابلوخوانی، در کنار روانشناسی بازار سرمایه، یکی از مهم ترین موضوعات برای تحلیل رفتار خرید و فروش سهامداران حقوقی و حقوقی و هم  چنین فهم بهتر روند و جو حاکم بر بازار و تشخیص ورود و خروج پول هوشمند و جهت بازار از نظر صعودی یا نزولی یا رکود است. تابلوخوانی، به شما کمک می کند تا از طریق افزایش حجم معاملاتی و هم چنین قدرت خریدار و فروشنده و کد به کد های متعدد حقوقی، در جریان برنامه بازی گردان سهم قرار گرفته و گول صف های فروش یا خرید میلیونی صوری را نخورید

همان طور که می دانید،  سهام در بازار بورس ایران، دامنه  نوسان ۵ تا ۱۰ درصدی داشته و گاها سهامدار عمده  از این فرصت استفاده می کند و با چیدن صف های فروش میلیونی سنگین، سهامدار خرد را ترسانده و ترغیب به فروش سهم در قیمت منفی ۵ در اولین ساعات معاملاتی می کند تا در روزهای بعدی، با فروش در قیمت های بالاتر، نوسان بگیرد.

اینجا، تکنیک های تابلوخوانی و رصد دائمی بازار و گروه و اعتماد به تکنیکال و بنیادی سبب می شود تا سهامدران، با رعایت حد ضرر و تریلینگ، مراقب دام هایی که سهامدار حقوقی و عمده پهن کرده است باشند.

تابلوخوانی قشکر

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، شرکت شکر شاهرود، یکی از ۱۵ شرکت گروه قند و شکر در بازار سرمایه ایران است که با نماد قشکر، در بازار دوم بورس قرار دارد. این سهم، ۲۰۰ میلیون قطعه سهم بوده و حجم مبنایش، ۸۰ هزار سهم است. چهل و هشت درصد قشکر معادل نیمی از سهام، یعنی  ۹۶ میلیون  سهم، شناور بوده و میانگین حجم ماهانه ای معادل ۱ میلیون و ۴۱۹ هزار سهم دارد.

قشکر ، EPS شصت ریالی داشته و میزان P/E آن نیز ۳۱۳.۳۵  می باشد. این در حالی است که P/E گروه قند و شکر در مرداد ماه نود و هشت، ۱۷.۷۶ بود. قشکر از سال ۱۳۹۲ تا کنون، افزایش سرمایه نداده است. قیمت هر سهم قشکر در ۲۷ مرداد ۹۸، ۱۸۸۰ تومان بود. بازه سالانه نیز رقم حیرت انگیر ۱۰۰۰ درصد رشد را نشان می دهد.

قیمت هر سهم قشکر از ۱۸۳ تومان تا ۲۰۵۹ تومان در بازه مرداد ۹۷ تا مرداد ۹۸، رشد کرده است که نشان دهنده ارزش قشکر و سهامداری در گروه قند و شکر مثل دارویی و سیمایی و غذایی تا سال ۱۴۰۰ دارد.

تحلیل تکنیکال قشکر

همواره در طول ساعات معاملاتی، با مراجعه به ایندکس TSETMC.COM در جریان نمادهای شاخص ساز و پربیننده قرار بگیرید که راهنمای شما برای شناخت جو حاکم بر بازار و ورود و خروج پول هوشمند به گروه های مختلف است.

تحلیل تکنیکال قشکر

قشکر روند صعودی دارد و در نیمه دوم سال ۹۸،  وارد کانال ۳۰۰۰ تومانی خواهد شد

قشکر همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، در یک کانال صعودی قرار دارد و به  سمت ۲۰۰۰  تومان در حرکت است.  همان طور که ملاحظه می کنید، قشکر روند صعودی دارد و در نیمه دوم سال ۹۸،  وارد کانال ۳۰۰۰ تومانی خواهد شد. لینک این گفتار را برای ارائه تحلیل هایی تکنیکالی از قشکر تا سال ۱۳۹۹، بوک مارک کنید.

تحلیل بنیادی قشکر

تحلیل بنیادی قشکر

به منظور دسترسی به گزارشات ماهانه و هم  چنین صورت های مالی حسابرسی شده ای که حسابرس قانونی قشکر در کدال منتشر می کند و مشاهده گزارشات فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره و تصمیمات مجامع قشکر ، حتما لینک کدال این سهم را بوک مارک کرده تا با رفرش مکرر، به PDF گزارشات قشکر دسترسی داشته باشید.

طبق گزارش عملکرد فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره قشکر مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۷ که دی ماه ۹۸ روی کدال آمد، درامد عملیاتی قشکر ، سود (زیان) عملیاتی ، هزینه مالی ، درآمد های غیر عملیاتی قشکر ، سود پس از کسر مالیات ، جمع دارایی های قشکر ، جمع بدهی های قشکر و نرخ بازده از سال ۹۵ تا ۹۷ مربوط به عملکرد  سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه،‌به شرح زیر است:

  • درآمد عملیاتی در سال ۹۵، ۵۷۶/۳۸۳ میلیون ریال که در سال ۹۷ به ۷۹۸/۵۸۰ میلیون ریال افزایش یافت.
  • سود (زیان)عملیاتی قشکر در سال ۹۵، ۶۹۶/۳۱ میلیون ریال که در سال ۹۷ به ۹۲۸/۳۶ میلیون ریال افزایش یافت.
  • هزینه مالی در سال ۹۵، ۰۴۱/۳۶ میلیون ریال که این رقم در سال ۹۷ به ۸۷۶/۲۵ میلیون ریال کاهش یافت.
  • درآمد های غیر عملیاتی قشکر در سال ۹۵، ۰۵۹/۵ میلیون ریال در سال۹۵ بود که در سال ۹۷ به ۴۰۹/۱۶ میلیون ریال افزایش یافت.
  • جمع دارایی های قشکر در سال ۹۵، ۶۵۲/۴۵۴ میلیون ریال بود که در سال ۹۷ به ۳۵۰/۴۰۸ میلیون ریال کاهش یافت.
  • جمع بدهی در سال ۹۵، ۷۷۸/۳۲۶ میلیون ریال بود که این رقم در سال  ۹۷ به ۲۳۴/۲۵۷میلیون ریال کاهش یافت.
  • جمع حقوق صاحبان سهام قشکر در سال ۹۵، ۸۷۴/۱۲۷ میلیون ریال بود که این رقم در سال ۹۷ به ۱۱۷/۱۵۱ میلیون ریال ازایش یافت.
  • نرخ بازده دارایی های قشکر در سال ۹۵، ۱۲.۱۴ درصد که در سال ۹۷ به ۶.۹ درصد کاهش یافت.

حتما ببنیید: پیش بینی قیمت قثابت در سال ۹۸

آمار تولید و فروش قشکر را در زمینه تولید شکر سفید

آمار تولید و فروش قشکر را در زمینه تولید شکر سفید از چغندر تولید تفاله، تولید ملاس را در سال ۹۶ و ۹۷ مشاهده می کنید که در گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره قشکر در دی ماه ۹۷ روی کدال  منتشر شد.

گزارش فعالیت ماهانه ۱ ماهه منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۸ حسابرسی نشده قشکر

(گزارش فعالیت ماهانه ۱ ماهه منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۸ حسابرسی نشده )

در گزارشی تیر  ماه که عکس آن را در بالا مشاهده می کنید، شاهد کاهش ۶۱.۶۵  درصد فروش تیر ۹۸ در مقایسه با خرداد ۹۸ هستیم که گزارش آن در زیر ارائه شده است. رشد ۰.۱۸ درصدی فروش ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۸ را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میبینیم.

گزارش فعالیت ماهانه ۱ ماهه منتهی به ۳۱  خرداد ماه ۹۸ حسابرسی نشده قشکر

(گزارش فعالیت ماهانه ۱ ماهه منتهی به ۳۱  خرداد ماه ۹۸ حسابرسی نشده قشکر که جزییات تولید محصولاتی چون تفاله خشک، ملاس، تفصیه شکر خام و شکر بازیافتی را نشان می دهد)

در گزارش بالا، افزایش  ۱۲۳.۲۴ درصدی فروش خرداد را در مقایسه با ماه اردیبهشت۹۸ شاهد هستیم. هم چنین، کاهش ۵۱ درصدی فروش خرداد نود و هشت در مقایسه با خرداد نود و هفت را مشاهده می کنید. رشد ۵ درصدی فروش ۹ ماهه  در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۶ از جمله خصوصیات این گزارش است.

ارتباط با شرکت شکر  قند شاهرود

  • آدرس دفتر مرکزی شرکت قند شاهرود: تهران، میدان آرژانتین، خیابان شهید احمد قصیر، نبش خیابان هفدهم شماره ۲
  • تلفن دفتر مرکزی شرکت قند شاهرود: ۸۸۷۰۱۳۹۳
  • فکس دفتر مرکزی شرکت قند شاهرود: ۸۸۷۰۱۳۹۱
  • تلفن کارخانه شرکت قند شاهرود:۰۲۳۳۲۳۱۹۰۰۰
  • فکس کارخانه شرکت قند شاهرود: ۰۲۳۳۲۳۱۹۰۱۰

همراه گرامی

با توجه به این که قشکر مدتهاست افزایش سرمایه از ارزیابی دارایی ها نداشته و با توجه به تکنیکال شهریور ماه ۹۸، روند صعودی دارد، سهامداری با قشکر را تا قیمت های بالای ۳۰۰۰ تومان توصیه می  کنیم. لینک این گفتار را برای دریافت تحلیل های تکنیکال فصلی، بوک مارک  کنید.

آخرین خبرها از سکه و طلا و بورس را با اقتصاد شهروند دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=20079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درباره افزایش سرمایه شرکت ی اطلاع رسانیی کنید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن