با واردات کامیونهای مستعمل توان داخلی ضعیف میشود
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه دستور رئیس جمهور برای ترخیص کامیونهای مستعمل از گمرک به ضرر اقتصاد کشور است، گفت: با واردات کامیونهای مستعمل توان داخلی ضعیف میشود.

حجتالاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی نماینده خمینیشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار اقتصاد شهروند با اشاره به دستور رئیس جمهور برای ترخیصهای کامیونهای مستعمل و دسته دوم از گمرک گفت: کمکاری دولت در تأمین خودروهای موردنیاز حمل و نقل جادهای مشهود است.
وی تاکید کرد: دولت روحانی در طی سالیان اخیر به دلیل مدیریت ضعیف کمترین توجه را به زیرساختها و خودکفایی صنایع داخلی داشته و حرفی برای گفتن ندارد. به همین دلیل برای نوسازی حملونقل و تأمین خودروهای سنگین به واردات روی میآورد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: چون دولت از ظرفیتهای داخلی برای خودکفایی و خوداتکایی صنعت خودرو استفاده نکرده، مجبور است کامیونهای مستعمل و دسته دوم از اروپا وارد کند.
حجت الاسلام نقدعلی گفت: دولت مجبور است برای پاسخ به نیاز داخل و اقناعسازی داخلی جهت بهرهبرداری سیاسی کامیونهای مستعمل وارد کند.
وی تصریح کرد: متأسفانه دولت روحانی در زمینه خودروهای سبک و سنگین برنامهای نداشت و به سمت ساخت این خودروها حرکت نکرد.
به گفته وی، وقتی واردات خودرو تسهیل شود توان داخلی تضعیف میشود.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تأکید کرد: واردات کامیونهای دسته دوم از اروپا به ضرر اقتصاد ملی و خلاف سیاستهای اقتصادی نظام است.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پنچ شنبه 13 آذر از آغاز ترخیص کامیونهای دست دوم اروپایی به دستور رئیس جمهور خبر داد و گفت: ترخیص کامیونهای وارداتی با موافقت و دستور رئیسجمهور به وزیر صمت و رئیس کل بانک مرکزی انجام میشود.
رئیسجمهور در نامهای به وزیر صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی دستور داد تا این وزارتخانه مجوز ترخیص کامیونهای 3 سال ساخت و رسوبی را به گمرک اعلام کند تا واردکنندگان بتوانند فرآیند نوسازی ناوگان باری جادهای را تکمیل کنند.
حتما بخوانید :
تحقیق و تفحص مجلس از ترخیص کامیون های دست دوم از گمرگ
با وجود تولیدات داخلی نیازی به واردات کامیونهای مستعمل نیست
مجلس با واردات کامیون های دست دوم اروپایی مخالف است



