تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024

اخبار ویژه

24

همه چیز درباره سهم « بجهرم » ۹۸: تکنیکال، بنیادی و صورت‌های مالی

  • کد خبر : 23434
  • 14 آبان 1398 - 10:36
همه چیز درباره سهم « بجهرم » ۹۸: تکنیکال، بنیادی و صورت‌های مالی

شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم با نماد بجهرم ، اولین عرضه اولیه نیمه دوم سال ۹۸ است که با قیمت ۱۹۹ تومان کشف فیمت شد. با توجه به روند صعودی شاخص کل بورس، بجهرم ۴۰۰ تومانی در کوتاه مدت، در دسترس است. تکنیکال بجهرم را از زمستان ۹۸ در این سایت دنبال کنید. از شرکت […]

شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم با نماد بجهرم ، اولین عرضه اولیه نیمه دوم سال ۹۸ است که با قیمت ۱۹۹ تومان کشف فیمت شد. با توجه به روند صعودی شاخص کل بورس، بجهرم ۴۰۰ تومانی در کوتاه مدت، در دسترس است. تکنیکال بجهرم را از زمستان ۹۸ در این سایت دنبال کنید. از شرکت های خوب با آینده مطلوب در سود سازی و عرضه محصولات در بورس انرژی بوده که گزارش مالی حسابرسی  نشده شش ماهه اول سال ۹۸ آن به همراه معرفی هیات مدیره و برنامه های توسعه ای در سال ۹۸ را در این گفتار مرور کردیم.

اگر شما مخاطب گرامی، یکی از ۷۰۰ هزار نفر سهامدار بجهرم از عرضه اولیه بوده یا قصد سرمایه گذاری در این سهم دارید یا دیدگاهی درباره صورت های مالی و آینده سودآوری صنعت نیروگاهی در اقتصاد ایران عصر ۱۴۰۰ دارید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت با اقتصاد شهروند به اشتراک بگذارید. لینک این گفتار را برای دسترسی به تحلیل های تکنیکال بجهرم ، بوک مارک کرده و در کانال های تلگرامی خود به اطلاع سهامدارن بجهرم قرار دهید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: همه چیز درباره عرضه اولیه پتروشیمی نوری

درباره  شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم

پنجمین عرضه اولیه پر استقبال سال نود و هشت که در سومین روز ماه پاییز ۹۸ اتفاق افتاد، عرضه اولیه ۵ درصد سهام شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم (سهامی عام) بود که با نماد « بجهرم » در بازار دوم فرابورس عرضه شده است. عرضه  اولیه بجهرم با استقبال بیش از ۸۱۸ هزار تن از سهامداران ایرانی مواجه شد و همه سهام عرضه  اولیه شده در سقف قیمتی خریداری شد و رکورد شرکت سهامداران در عرضه  اولیه، بار  دیگر شکسته  شد.

در چهارشنبه طلایی ۳  مهر  ۹۸، ۱ درصد مردم ایران در خرید عرضه اولیه بجهرم ، مشارکت کردند. ۱۵ درصد کل  مردم ایران، سهامدار هستند و که تنها ۸ درصد سهامداران فعلی ایران، در عرضه اولیه بجهرم ، حضور یافتند.  تا هفته دوم مهر  ۹۸، این سهم  به هر سهامدار، ۱ میلیون ریال سود می دهد. به هر سهامدار، ۱۴۹۲ سهم ۱۹۹۰ ریالی اختصاص یافت. انتظار می رود در عرضه اولیه بعدی که در نیمه دوم سال  ۹۸ اتفاق می  افتد، حدود ۱ میلیون نفر از هموطنان شرکت کنند.

استقبال از عرضه اولیه بجهرم ، بیش تر از استقبال از عرضه اولیه هجرت و پتروشیمی نوری در نیمه  نخست سال نود و هشت بود و ۲ برابر  استقبال سهامداران از عرضه  اولیه پتروشیمی  پارس در سال  ۹۷  بود.

عرضه  اولیه بجهرم مثل همه عرضه اولیه های سال های اخیر، تا یک هفته با صف خرید میلیونی همراه شد و از نیمه دوم مهر ماه نود و هشت، شاهد متعادل شدن خرید و فروش این سهم خواهیم بود.  قیمت سهم بجهرم در روز عرضه اولیه، با قیمت ۱۹۹۰ ریالی کشف قیمت شد و از شش مهر ۹۸، روی ۲۰۹ تومان، صف خرید میلیون تشکیل داد.

همه چیز درباره سهم «بجهرم» ۹۸: تکنیکال، بنیادی و صورت‌های مالی

شرکت کارگزاری بانک سپه، مدیر عرضه این شرکت نیروگاهی در بازار دوم فرابورس بوده و شرکت سرمایه  امید  (سهامی عام)، متعهد به خرید اعلام شد.

شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم (سهامی  عام)، بیست و دوم شهریور  ماه سال نود، به صورت شرکت سهامی خاص با نام شرکت زرین  کالای مبین تاسیس شد و آدرس دفتر  مرکزیآن، خیابان گلستان  تهران، کوی  چهارم  شرقی اعلام شد. سپس  به خیابان خالد  اسلامبولی کوی سوم، تغییر مکان پیدا کرد.

درباره  شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم

طبق روزنامه رسمی به شماره  ۱۹۴۲۹ مورخ بیست و سوم آبان ماه سال نود، شرکت زرین کالای مبین با شماره ثبت ۴۱۷۴۴۶  تاسیس  شده و شناسه ملی آن ۱۰۳۲۰۶۸۹۸۴۱ است. موضوع شرکت،  سرمایه گذاری و مشاوره و اجرای کلیه پروژه های عمرانی و کشاورزی و خدمات مجاز  در ارتباط با موضوع شرکت است. سرمایه  اولیه شرکت، ۱ میلیارد ریال و افراد زیر، از موسسان شرکت بود:

  • شرکت توسعه تجارت بین المللی زرین پرشیا امید به نمایندگی جواد پورآقایی اردکانی
  • شرکت تجارت فلزات زرین ایرانیان به نمایندگی پیمان کریمی یگانه
  • شرکت پترو امید آسیا به نمایندگی عبدالرضا مددی
  • سید عبدالله پورعباسی

  فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره بجهرم مربوط به عملکرد سال مالی

جدید ترین آگهی ثبت  شده از این شرکت در سایت روزنامه رسمی  قوه قضاییه تا در زمان تنظیم این گزارش، مربوط به آگهی شماره  ۲۰۸۴۶ مورخ دهم مهر  ۱۳۹۵ است که مشخصات آن  را در عکس بالا مشاهده می کنید.

نام شرکت در  ۲۵ اسفند ماه  ۱۳۹۴ به شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم تغییر پیدا کرد. نیروگاه  سیکل  ترکیبی جهرم در راستای سیاست های  دولت وطبق  اصل  ۴۴ در ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ به  شرکت  توسعه مولد نیروگاهای جهرم، انتقال یافت تا  مالک  جدید این نیروگاه شود. فروش انرژی نیروگاه تا سال ۱۳۹۴، به  عهده شرکت  برق منطقه ای فارس بود.

نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم، ظرفیت اسمی ۹۶۴  مگاوات در بخش گاز و ۳ واحد بخار تیپ  E با ظرفیت اسمی  هر  یک معادل  ۱۶۰ مگاوات با قدرت کل اسمی ۱۴۴۴ مگاوات است.

در حال  حاضر، نیروگاه سیکل  ترکیبی جهرم با احتساب ۶ واحد گازی و ۲ واحد بخار قابل بهره برداری، دارای ظرفیت اسمی ۱۲۸۴ مگاوات بوده که در مقایسه با کل  نیروگاه های کشور، با قدرت اسمی ۸۰۶۰۵ مگاوات و شرکت های  خصوصی تولید برق با قدرت رسمی ۳۷۹۱۵ مگاوات، ۱.۵۹ درصد سهم  تولید برق اسمی کشور و ۳.۳۹ درصد نیروگاه های خصوصی کشور را در اختیار دارد.

اعضاء هیات مدیره بجهرم

طبق گزارش  فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره بجهرم مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند۹۷ که ۱۹ خرداد ۹۸ روی کدال آمد، فهرست اعضاء هیات مدیره بجهرم به شرح زیر  است:

  • علی صادقی به نمایندگی از  شرکت پترو امیدآسیا به عنوان رئیس هیات مدیره
  • حسین آقا محمدی به نمایندگی از  بانک  تجارت به عنوان نایب رئیس هیات  مدیره
  • پیمان کنعان به نمایندگی از شرکت چاپ و نشر سپه به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره
  • علی رضا معلم  به نمایندگی از بانک سپه به عنوان عضو هیات مدیره
  • علی حبیبی به نمایندگی از شرکت مدیریت انرژی تابان هور به عنوان عضو هیات مدیره

تابلوخوانی بجهرم

تابلو نماد شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، تابلو نماد شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم (ۤ بجهرم ) پیش از روز  عرضه اولیه به نمایش در آمده  است. طبق تابلو نماد بجهرم ، این شرکت، ۲۴  میلیارد و ۱۴۵  میلیون  قطعه  سهم  بوده و حجم مبنا ندارد. یعنی حتی با ۱ عدد سهم معامله شده در هر روز، قیمت پایانی سهم، معیار دامنه نوسان ۵ درصدی روز بعد خواهد بود.

طبق اطلاعات تابلو بجهرم ، EPS  این سهم  ۱۷ ریال و میزان P/E‌نیز ۵۸.۸۲ اعلام شده است. بجهرم در  گروه عرضه برق، گاز،  بخار و آب گرم بوده و هم گروهی هایی همچون: بزاگرس، ونیرو، بکهنوج، وهور،  بفجر، وهور، دماوند، مبین و بمپنا دارد. در واقع بیش از ۲۰ سهم، هم  گروهی  بجهرم در بازار بورس  است.

از نیمه دوم پاییز ۹۸  که شاهد روان شدن خرید و فروش سهام بجهرم  در بازار دوم  فرابورس هستیم و آشنایی بهتر بازار با این تازه وارد گروه عرضه برق، گاز، برق و بخار در فرابورس، سهم، مثل همه  سهام بازار،  با فراز و نشیب هایی همراه خواهد شد. چون قیمت سهم زیر ۵۰۰۰ ریال تا زمستان ۹۸ است، خرید و فروش نوسان گیرها روی سهم  را شاهد خواهیم بود.

معمولا در شرکت های تازه وارد بورس، شاهد حضور فعالان نوسان گیرها، عرضه  های حقوقی ها، کد به  کد ها و هم چنین  منفی های پی در پی هستیم. به همین خاطر، سهامداران این سهم که نگاه میان مدتی و بلند مدتی به سهم دارند و صرفا، لنگ سود ۲۵ درصدی عرضه  اولیه بجهرم نیستند، بایستی  مراقب ترفند های  حقوقی ها در ایجاد صف های فروش و خرید مصنوعی میلیونی باشند.

به خصوص این امر در ساعت سفارش گیری (۸:۳۰ تا ۹ صبح) بسیار به چشم می خورد که سهامدار عمده، با ایجاد اردر ترس از  طریق اردر HIDDEN در سیستم معاملات آنلاین، صف فروش میلیونی درست کرده و سهم  را تا منفی ۵ درصد پایین می اورد  و پس از سنگین  شدن صف، اردر های  خود را حذف می کند و موفق به جمع کردن تعداد سهم  مورد نظر در منفی ۵  تابلو می شود و سپس قیمت را  تا مثبت ۵ درصد افزایش داده و صف فروش  می کند و بیش از ۸ درصد سود خالص در یک  روز  (با  کسر کارمزد ۱.۵ درصد)، به جیب میزند.

اگر سهامدار بجهرم از عرضه  اولیه ۳ مهر  ۹۸هستید، توصیه میکنیم که تکنیک های تابلوخوانی را در نظر داشته باشید تا سهم ۲۰۰ تومانی شما را روی ۲۵۰ تومان از کف شما خارج نکنند. هنوز اطلاعاتی از تکنیکال بجهرم نداریم چون  سابقه  معاملاتی ندارد. اما با توجه به روند صعودی شاخص کل بورس در نیمه  دوم سال نود و هشت به سمت فتح  کانال ۴۰۰ هزار واحدی، جای شگفتی نیست که شاهد بجهرم  ۴۰۰ تومانی تا زمستان ۹۸ باشیم.

لذا توصیه به سهامداری در  بجهرم را برای  میان مدتی ها و البته  بلند مدتی ها داریم.

ترکیب سهامداران بجهرم

طبق گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به  ۲۹  اسفند ۱۳۹۷ که ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ روی کدال  آمد، ترکیب سهامداران این شرکت پیش از ورود به بازار بورس در ۳ مهر  ۱۳۹۸ به  شرح زیر است:

  • شرکت توسعه تجارت بین المللی زرین پرشیا امید (۹۹۶ هزار سهم) و دارای  ۹۹.۶ درصد کل سهام
  • شرکت پترو امیدآسیا دارای ۰.۲ درصد کل سهام
  • شرکت تجارت فلزات زرین ایرانیان دارای ۰.۲ درصد کل سهام

افزایش سرمایه بجهرم

طبق گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره بجهرم مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷، در تاریخ ۱۵ آذر ماه سال ۱۳۹۴، سرمایه بجهرم از مبلغ ۱ میلیارد ریال به ۲۴ هزار  و  ۱۴۵ میلیارد ریال، افزایش یافت  و ترکیب سهامداران عمده به شرح  زیر است:

  • بانک سپه دارای  ۷۱ درصد سهام
  • بانک تجارت دارای ۱۸ درصد سهام
  • گروه مالی ملت  دارای ۹.۶ درصد سهام
  • پست بانک ایران دارای ۰.۳۰ درصد سهام
  • شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور صاحب سهم مدیریتی
  • شرکت چاپ و نشر آسیا صاحب سهم مدیریتی
  • شرکت پترو امیدآسیا صاحب سهم مدیریتی

حتما بخوانید: پیش بینی قیمت شرکت خصدرا در سال ۹۸

برون سپاری فعالیت  های بجهرم

طبق  گزارش  فعالیت  ۱۲  ماهه هیات مدیره بجهرم ، شرکت بهره  برداری و تعمیراتی مپنا، از خرداد۹۸ تا اسفند ۱۴۰۲ هجری شمسی، وظیفه بهره برداری از نیروگاه را بر عهده دارد.  خدمات حفاظتی نیروگاه نیز  توسط موسسه خدمات  حفاظتی و مراقبتی امن آوران سلحشور  انجام می شود.

تعمیرات اساسی واحد ششم گازی بجهرم در زمستان سال ۱۳۹۷ توسط شرکت بهره برداری و تعمیرات نیروگاه صبا انجام شد.  شرکت کورز آریانا برای تامین عایق  های چهارم و پنجم و ششم گازی بجهرم انتخاب شد. شرکت توربین سازی البرز برای تامین لوازم یدگی اصلی توربین های گازی واحدهای چهارم تا ششم انتخاب گردید. شرکت آرون آب گاماسیاب، پروژه آبرسانی به  نیروگاه را انجام داد.  شرکت ای من سرو، پروژه خنک سازی هوای ورودی به توربین های گازی را انجام داد.

برون سپاری فعالیت  های بجهرم

عکس بالا، فعالیت های تولید شرکت را در  تولید و فروش برق از طریق بازار رقابتی و بورس  انرژی را برای ۱۲ ماه سال ۱۳۹۷  به  نمایش در آورده است. در اکثر ماه های سال ۱۳۹۷، آمادگی  واقعی شرکت، بیش از آمادگی  پیش بینی شده  در شش واحد گاری بود.

در بازه زمانی فوق الذکر، ۹۹.۳۸ درصد از انرژی خالص تولید شده نیروگاه جهرم در بازار رقابتی برق و کم  تر از یک درصد نیز از طریق بورس  انرژی عرضه  شده است.  انتظار می رود نقش بجهرم در بورس انرژی در نیمه دوم سال ۹۸ و سال ۹۹ افزایش یابد. ضمنا، همه این عرضه ها سبب رونق بورس انرژی و نماد «انرژی۳» می شود.

حتما بخوانید: همه چیز درباره سهم شگفت انگیز انرژی۳

آمادگی و پیش بینی انرژی بجهرم در ۱۲ ماه سال  ۱۳۹۸

  • فروردین ۹۸: آمادگی (۴۳۰ هزار مگاوات ساعت). پیش بینی (۱۹۳ هزار مگاوات ساعت)
  • اردیبهشت۹۸: آمادگی (۴۲۴ هزار مگاوات ساعت). پیش بینی (۴۲۴ هزار مگاوات ساعت)
  • خرداد۹۸: امادگی (۶۱۲هزار مگاوات ساعت). پیش بینی (۵۶۳ هزار مگاوات ساعت)
  • تیر ۹۸ آمادگی (۶۵۵ هزار مگاوات ساعت). پیش بینی (۶۴۸ هزار مگاوات ساعت)
  • مرداد۹۸ : امادگی (۶۷۱ هزار مگاوات ساعت). پیش بینی  (۶۶۴ هزار مگاوات ساعت)
  • شهریور ۹۸: امادگی (۶۷۹ هزار مگاوات ساعت). پیش بینی (۵۹۲ هزار  مگاوات ساعت)
  • مهر ۹۸: آمادگی (۷۲۴ هزار مگاوات ساعت). پیش بینی (۵۶۹ هزار مگاوات ساعت)
  • آبان ۹۸: آمادگی (۷۵۵ هزار مگاوات ساعت). پیش بینی (۵۲۴ هزار مگاوات ساعت)
  • آذر ۹۸: آمادگی (۷۷۶ هزار مگاوات ساعت). پیش بینی (۵۳۹ هزار مگاوات ساعت)
  • دی ۹۸: آمادگی (۷۸۶ هزار مگاوات ساعت). پیش بینی (۵۴۶ هزار مگاوات ساعت)
  • بهمن ۹۸: آمادگی (۷۸۶ هزار مگاوات ساعت). پیش بینی (۵۴۶  هزار مگاوات ساعت)
  • اسفند ۹۸: آمادگی (۷۶۶ هزار مگاوات ساعت). پیش بینی (۵۲۰ هزار مگاوات ساعت)

آمادگی و پیش بینی انرژی بجهرم در ۱۲ ماه سال  ۱۳۹۸

در عکس بالا، بازدید ها و تعمیرات دوره ای واقعی و برنامه ریزی شده  سال ۱۳۹۷ بجهرم را مشاهده میکنید.

ترازنامه بجهرم

وضعیت دارایی ها و بدهی و حقوق صاحبان سهام بجهرم

در  عکس  بالا، تغییرات صورت گرفته در وضعیت دارایی ها و بدهی و حقوق صاحبان سهام بجهرم را در سال  های مالی منتهی به  ۲۹ اسفند۹۷ در مقایسه با سال مالی منتهی به  ۲۹ اسفند۱۳۹۶ مشاهده می کنید.

  • موجودی نقد بجهرم در سال ۹۷ از ۱۹۲/۸۲ میلیون ریال در سال ۹۶ به ۹۶۲/۲۶ میلیون ریال رسید.
  • دریافتنی های تجاری و غیر تجاری از ۹۷۸/۸۳۶/۲ میلیون ریال در سال  ۹۶ به ۰۰۳/۲۱۰/۳ میلیون ریال در سال ۹۷ افزایش یافت.
  • جمع دارایی های جاری بجهرم از ۲۵۶/۲۴۴/۳ میلیون ریال در سال ۹۶ به ۵۳۴/۵۶۹/۳ میلیون ریال در سال  ۹۷ رسید.
  • جمع دارایی های غیر جاری بجهرم از ۰۵۵/۶۹۸/۲۴ میلیون ریال در سال ۹۶ به ۶۶۱/۶۱۲/۲۴ میلیون ریال در سال ۹۷ رسید.
  • جمع حقوق صاحبان سهام بجهرم در سال ۹۶، ۳۱۱/۹۴۳/۲۷ میلیون ریال بود که این رقم در سال  مالی  منتهی به ۲۹ اسفند۹۷ به  ۱۹۵/۱۸۲/۲۸ میلیون ریال افزایش  یافت.

برنامه های بجهرم در سال ۱۳۹۸

اگر قصد سهامداری بجهرم در سال ۹۸ و به بعد دارید،  طرح  های زیر در دستور کار  شرکت قرار دارد:

  • پیگیری تکمیل و راه اندازی واحد سوم بخار تا اسفند ۹۸. این شرکت امیدوار است که از بهار ۱۳۹۹، نیروگاه سیکل ترکیبی  جهرم با ظرفیت کامل به ایفای نقش  خود در تامین بخشی از انرژی موردنیاز کشور  در بخش  های  مختلف  بپردازد.
  • شروع عملیات مخازن آب بتنی نیروگاه با هدف  ایجاد ظرفیت مناسب ذخیره سازی منابع آب در فصول خشک سال.
  • شروع عملیات ایجاد سامانه مدیریت بازیافت آب پسماند واحدهای بخار
  • شناسایی ظرفیت ها و نقاط  قوت به منظور افزایش راندمان تولید واحدهای مختلف نیروگاهی.
  • تدوام سیاست فروش برق در بورس انرژی به منظور بهره مندی از مزایایی چون دریافت فوری مبلغ ناخالص شامل قیمت برق به اضافه هزینه سوخت، استمرار بیش تر تولید یکنواخت واحد ها و کاهش تعداد دفعات خاموش و روشن کرد آن  ها و کاهش استهلاک واحدها و امکان فروش برق نیروگاه در فصول سرد سال که تقاضای برق در بازار رقابتی، با کاهش همراه می شود.
  • پیگیری قرارداد بیع متقابل

بررسی  گزارش فعالیت ماهانه بجهرم در نیمه اول سال ۹۸

بررسی  گزارش فعالیت ماهانه بجهرم در نیمه اول سال ۹۸

(گزارش فعالیت ماهانه ۱  ماهه نتهی به ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ بجهرم را مشاهده میکنید)

همان طور که در گزارش بالا مشاهده می کنید، افزایش ۶.۷۷ درصدی  فروش مرداد ۹۸ را در مقایسه با تیر ۹۸ شاهد هستیم. هم چنین فروش مرداد ۹۸ در مقایسه با مرداد سال  ۱۳۹۷، بیش  از ۲۵  درصد رشد داشته است. از طرفی، فروش ۵ ماهه نخست  سال ۹۸ بجهرم در  مقایسه  با مدت مشابه  سال گذشته، ۹ درصد رشد کرده است.

بررسی صورت های  مالی حسابرسی  نشده  میان دوره ای بهار  ۹۸  بجهرم

در گزارش مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۹۸، شاهد افزایش ۷۸ درصدی فروش به  نسبت خرداد ۹۸ هستیم. از طرفی، فروش خرداد ۹۸ در مقایسه با خرداد ۹۷، ۶۸ درصد رشد دارد. فروش ۳ ماهه بجهرم نیز در سال ۹۸ در مقایسه با ۳ ماهه نخست سال نود و هفت، ۳۰ درصد رشد کرد.

بررسی صورت های  مالی حسابرسی  نشده  میان دوره ای بهار  ۹۸  بجهرم ، نشان می دهد:

  • درامدهای عملیاتی درمقایسه  به  دوره مشابه سال  قبل، ۱۵ درصد افت کرده  است.
  • سود ناخالص در مقایسه  با مدت  مشابه سال قبل،  ۴۱ درصد رشد کرده است.
  • سود عملیاتی ۳ ماهه سال ۱۳۹۸ در مقایسه  با سال قبل،  ۳۹  درصد رشد کرده است.
  • سود خالص ۳ ماهه ۹۸ در مقایسه با سال قبل، ۳۹  درصد رشد کرده  است.
  • حاشیه سود عملیاتی از ۱۰ درصد به ۱۶  درصد رشد کرد.
  • بدهی شرکت در  بهار ۹۸، ۳ درصد کاهش  نشان می دهد.

حتما بخوانید: همه چیز درباره پیش بینی قیمت ذوب در سال ۹۸

دانلود صورت های مالی حسابرسی شده و حسابرسی نشده بجهرم ، دسترسی به گزارش مجامع و تقسیم سود بجهرم و گزارش هیات مدیره را در صفحه بجهرم در کدال در این لینک دنبال کنید و آن را بوک مارک کرده تا همیشه به جدید ترین گزارش های بجهرم ، دسترسی داشته باشید.

ارتباط با شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم

چند نکته مهم درباره بجهرم

  • سهامداری در بجهرم را تا پایان سال ۹۸  توصیه می کنیم.
  • عرضه محصولات بجهرم در بورس انرژی را جدی بگیرید. این سیگنال خرید سهم انرژی۳ به منظور سهامداری بلند مدت است.
  • ایران با کمبود تولید برق روبرو است. سهامداری در شرکت های مربوط به طراحی تجهیزات نیروگاهی و بهره برداری ان مثل مپنا، توصیه می شود.
  • در صنعت نیروگاهی، باید به چند نکته دقت کرد که نخستین و مهم ترین آن که در این بخش اقتصاد شهروند ارائه می کنیم، تغییرات نرخ است که به دلایل مختلفی اثرات اهرمی خیلی قوی روی سود آوری این صنعت دارد.
  • ارزش جایگزینی نیروگاه ها را دقت کنید. با ایجاد هلدینگ نیروگاهی، بخش بزرگی از پتانسیل این شرکت ها آزاد می شود.
  • در نیمه دوم سال  ۱۳۹۸، عرضه اولیه های دیگری هم از این صنعت خوب و جذاب خواهیم داشت مثل عرضه اولیه نیروگاه گیلان و عرضه اولیه نیروگاه آبادان و  عرضه اولیه شرکت تولید نیروی جنوب غرب صبا .
  • این صنعت، در بحث سود سازی، خیلی عقب است. این رشد هایی که بعضا در سهام بجهرم ، شکل گرفته است ناشی از ارزش جایگزینی و مباحث غیر از سود سازی است. به هر حال، باید این صنعت را دنبال کنیم و مثل صنعت دارویی، نگاه بلند مدت به آن داشته باشیم.
  • تکنیک های تابلوخوانی را در خرید و فروش بجهرم در نیمه دوم سال ۹۸ جدی بگیرید و مراقب ترفندهای سهامدار  عمده و حقوقی ها در کد به کد ها باشید.
  • شاخص کل بورس ایران تا ۱۴۰۰، به سمت فتح  کانال ۵۰۰ هزار واحدی در حرکت خواهد بود که این موضوع، سبب در دسترس شدن بجهرم ۱۰۰۰ تومانی در بلند مدت می شود.

حتما بخوانید: پیش بینی شاخص کل تا سال ۱۴۰۰ هجری شمسی

ارتباط با شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم

  • آدرس شرکت بجهرم : استان فارس، کیلومتر بیست و هفتم جاده جهرم به شیراز
  • آدرس امور سهام بجهرم : تهران، خیابان نلسون ماندلا، خیابان حمید طاهری، کوی ایثار سوم، شماره ۲ طبقه ۱
  • تلفن دفتر مرکزی بجهرم : ۰۲۱۲۲۰۳۷۷۱۲
  • فکس دفتر مرکزی بجهرم : ۰۲۱۲۲۰۳۷۱۳۱
  • پست الکترونیک بهجرم: info@jahrompower.com

همراه گرامی

اگر سهامدار بجهرم از  عرضه اولیه ۳ مهر  ۹۸ هستید، به دلیل این که تعداد کمی از سهم  به شما اختصاص یافته، در صورتی که علاقه به افزایش  سهم ندارید، توصیه به سهامداری داریم. داشتن یک سهم نیروگاهی، مثل یک سهم  سیمانی و قندی و دارویی، در سبد سهامداران هوشمند، مناسب خواهد بود.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=23434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن