تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 3 ذو القعدة 1445 Friday, 10 May , 2024

اخبار ویژه

35

اسناد شرکت‌های ۲۶ متهم پرونده کلاهبرداری ۱۶۷۰۰۰ خودرویی سایپا

  • کد خبر : 21171
  • 30 اردیبهشت 1399 - 6:11
اسناد شرکت‌های ۲۶ متهم پرونده کلاهبرداری ۱۶۷۰۰۰ خودرویی سایپا

گزارشی جامعه از متهمان پرونده کلاهبرداری ۱۶۷۰۰۰ خودرویی سایپا را در اقتصاد شهروند میخوانید .

پرونده ۲۶ متهم تبانی هزاران میلیاردی در خرید و فروش صوری هزاران دستگاه خودرو از محصولات سایپا و صدور اسناد جعلی به جهت رفع تعهدات ارزی در سال ۹۶ و ۹۷ که باعث گرانی و کمبود خودرو شد، بخشی از شبکه فساد در سیستم خودرویی کشور محسوب می شود که با همکاری معاونت های ارزی برخی از بانک ها و یکی از مسئولان بانک مرکزی هدایت شده بود. نام ۵ زن و ۲ نماینده مجلس در فهرست متهمان دیده میشود. نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی با همکاری برادر و مادر و خواهر خود، شبکه پولشویی عظیمی راه اندازی کرده بودند که سابقه اش، به شرکت هرمی غیر قانونی پالینور در دهه هشتاد شمسی باز میگردد.

«پالینور» مثل «یونیک فاینانس» و «گلد کوئست»، میلیارد ها تومان سرمایه ملی را هدر داد و افراد زیادی قربانی کلاهبرداری این شرکت های هرمی شدند و صدها نفر بازداشت و تحت تعقیب قضایی گرفت که تا به امروز این روند تعقیب و گریز ادامه دارد.

به روز رسانی شده در ۳۰ اردیبهشت

شرکت های: هرمس افق و هرمس فارمد، هرمس ویونا از شرکت های اقماری نجوا لاشیدایی با همکاری شرکت های : جم کیش و شرکای کیش و پارس شهاب کیش، هزاران میلیارد تومان پولشویی و میلیون ها دلار حواله ارزی با اسناد جعلی را توسط بیست و پنج متهم پرونده تخلفات در شرکت سایپا، هدایت کرده که مصداق اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی کشور است. ۲ تن از متهمان (برادران دهقان)، وظیفه جابجایی و آتش زدن اسناد صوری ایجاد شده را بر عهده داشتند.

در پرونده تخلفات در شرکت سایپا با ۲۶ متهم، آن ها با رانت و ارتباط با مسئولان ارزی بانک ها و مسئولان و مدیران وقت شرکت سایپا و تشکیل شبکه بزرگ پولشویی با حساب های اجاره ای (پدر و مادر و خواهر و برادر چند تن از متهمان)، نسبت به دریافت و توزیع خودرو به شماری از صدها نمایندگی سایپا در ۳۱ استان کشور اقدام می کردند که زمینه گران شدن خودرو را در سال  ۹۷ فراهم کرد.

گزارش  امروز اقتصاد شهروند، اطلاعات جالبی  درباره متهمان پرونده فساد و کلاهبرداری در شرکت سایپا در سال های اخیر را ارائه میکند که جزییات خواندنی برای  علاقمندان به پیگیری پرونده فساد چهره های دانه درشت اقتصادی دهه پنجاه و دهه شصتی کشور است.

با ما همراه باشید

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

صدور حکم اعدام برای سلطان خودرو و همسرش

سخنگوی قوه قضائیه ، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری به برخی احکام صادره اشاره و تصریح کرد : در این پرونده که بخشی از آن اخلال ارزی و بخشی اخلال در نظام خودرو و سکه بود، وحید بهزادی فرزند ابوطالب و همسرش به نام نجوا لاشیدایی به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی از طریق ثبت سفارشات صوری و صرافی غیر مجاز و پیش خرید شش هزار و ۷۰۰ دستگاه از سایپا، مشارکت در پول‌شویی به میزان ۳۲ هزار میلیارد به اعدام محکوم شدند. از منزل متهم ۲۴ هزار سکه تمام بهار آزادی و صد کیلو طلا کشف شده است. البته این حکم قابل تجدید نظر خواهی است.


حتما بخوانید: همه اتهامات علی دیواندری، مدیرعامل سابق بانک پارسیان

اسناد شرکت‌های ۲۶ متهم پرونده کلاهبرداری ۱۶۷۰۰۰ خودرویی سایپا

کیفرخواست پرونده فساد در شرکت سایپا و ۲ نماینده مجلس

در روزهای پایانی شهریور ماه نود و هشت، بار دیگر برگزاری یک دادگاه متهمان فساد در نظام اقتصادی و اخلال در تولید کشور، رسانه ای شد و بازتاب های گسترده ای پیدا کرد.

نیمه اول سال نود و هشت که با برگزاری دادگاه ۴۰۰ متهم پرونده فساد در بانک سرمایه با ۱۴۰۰۰ میلیارد تومان اختلاس، بزرگ ترین پرونده اخلال در نظام بانکی کشور را رقم  زد و محاکمه و محکومیت عابر بانک پرسپولیسی ها (حسین هدایتی) و آقا داماد وزیر تعاون (سید محمد هادی رضوی) و ملکه داروی ایران (شبنم نعمت زاده)، دادگاه ویژه جرایم اقتصادی تهران را سرتیتر رسانه ها نمود، اکنون با دادگاه متهمان سایپا، رنگ و بوی دیگری گرفت.

نیمه دوم سال نود و هشت را همان طور که قبلا در سلسله گفتارهای بررسی پرونده های متهمان دانه درشت اقتصادی کشور (از گروه محمد رضا جهانبانی و احسان دلاویز تا فساد گروه برادران ریخته گران) در اقتصاد شهروند اشاره کردیم، نیمه شگفتی هاست. نیمه ای که شاهد تاریخ سازی شاخص کل بورس ایران و ورود چهره های معروف سیاسی واقتصادی به دادگاه خواهیم بود و برادر معاون اول و برادر رئیس جمهور، تنها مشتی نمونه خروار است.

اکنون در آغاز نیمه دوم سال،‌ برگزاری جلسه رسیدگی به  اتهامات مدیران و مسئولان شرکت خودروسازی سایپا به اتهام کلاهبرداری و اخلال در نظام ارزی کشور، نوید بخش یک شروع طوفانی دیگر در دستگاه قضا در برخورد با متخلفان نظام  تولیدی و بانکی کشور است.

کیفرخواست پرونده فساد در شرکت سایپا و ۲ نماینده مجلس

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات مسئولان و مدیران سابق شرکت سایپا شنبه ۳۰ شهریور ۹۸  در تهران برگزار شد. جلسه ای برای رسیدگی به  اتهامات ۲۶ تن از مسئولان و فعالان خرید و فروش خودرو مربوط به شرکت خودروسازی سایپا که اخلال عمده در نظام توزیع مایحتاج عمومی داشته و با رانت، نظام اقتصادی را مختل کردند. نام ۲ تن از نمایندگان  مجلس شورای اسلامی نیز در این پرونده تخلف خودرویی دیده می شود.

۲۶ متهم کلاهبرداری در شرکت خودروسازی سایپا

در کیفرخواست ۲۶ متهم پرونده فساد در شرکت خودروسازی سایپا آمده است که این افراد که مشخصات آن ها در این گفتار ارائه شده است، در نظام ارزی کشور اخلال ایجاد کرده اند. آن ها با ثبت سفارش های صوری و غیر واقعی، معاملات ارزی در سطح کلان انجام داده و نظام توزیع مایجتاج عمومی را مختل کردند.

طبق کیفرخواست ۲۶ متهم اخلال در شرکت سایپا، این افراد ۱۶۷ هزار و ۸۳۵ دستگاه از محصولات سایپا را به صورت صوری معامله کرده و از طریق یک شرکت هرمی به نام پالینور، ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد کرده اند. هم  چنین رقم شگفت انگیز ۳۲۰۰۰ میلیارد ریال پولشویی کردند.

مدیرعامل و معاون بازاریابی شرکت سایپا با یک زن به نام «نجوا لاشیدایی»، تبانی کرده و در توزیع نیازمندی های عمومی کشور اخلال کردند که در سال  ۹۷ سبب افزایش قیمت سنگین و شدید خودرو در ایران شد که البته افزایش ۳۰۰ درصدی نرخ  ارز نیز در این افزایش، بی تاثیر نبود.

حتما بخوانید : ایران مال و انتقاد هایی که به جایی نمی رسد / نمایش یک غرور دکوری

۲۶ متهم کلاهبرداری در شرکت خودروسازی سایپا

فهرست اسامی بیست و شش تن از متهمان پرونده فساد بزرگ در شرکت خودروسازی سایپا اعلام شد  که در این گفتار، اسامی آن ها و شرکت هایی که از طریق آن ها، نسبت به خرید و فروش محصولات سایپا با توجه به  رانت و ایجاد معامله صوری، درآمد کلان کسب کردند ارائه می شود.

متهم ردیف اول پرونده فساد در سایپا: وحید بهزادی

متهم ردیف اول پرونده فساد در سایپا: وحید بهزادی

وحید بهزادی، متولد سال ۱۳۶۰، متهم ردیف اول پرونده فساد در شرکت خودروسازی سایپا است. او فرزند ابوطالب است و در نظام پولی و ارزی کشور با ثبت سفارش های صوری،‌اخلال ایجاد کرد. وحید بهزادی، از بانک پارسیان و بانک سرمایه، ارز دریافت می کرد و بدون این که مجوز داشته باشد، در پوشش شرکت شهاب پارسه کیش، در ساخت و تولید ۶۷۰۰ خودرو سایپا به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال  مشارکت کرد.

وحید بهزادی خود را موبایل فروش معرفی کرده و براس  استفاده از حساب های ابوطالب بهزادی، وکالت نامه دارد. او در سال  ۱۳۹۷، ایران  را به  مقصد امارات متحده عربی ترک کرده بود.

وحید بهزادی، از طریق یک  شرکت هرمی، نسبت  به عضو گیری اقدام و ۶۳ میلیارد ریال درآمد کسب  نمود. او با جعل سند رسمی  وشناسنامه، مدارک جعلی گمرکی را تحویل بانک پارسیان و بانک  سرمایه می  کرد که منجر به ۳۲۰۰۰ میلیارد ریال پولشویی شد.

برادر آقای بهزادی که ابوطالب نام دارد، سی و هشت حساب بانکی دارد که ۲۰۰۰ میلیارد ریال گردش مالی آن ها بود. او ۵۰۰۰ سکه نیز پیش خرید کرده بود.

داستان مادر وحید بهزادی

نکته جالب درباره تخلفات وحید بهزادی در پرونده کلاهبرادی در شرکت سایپا، مادر وحید بهزادی است که عصمت اوحدی نام داشته و متولد ۱۳۳۵ است. او به عنوان بازرس شرکت هرمس افق معرفی شده و سابقه مالیاتی ندارد. از وی، ۳۵ حساب بانکی شناسایی شده و ۳۵۰ میلیارد تومان گردش مالی داشت که در تامین وجه برای  خرید ۵۰۰۰ سکه، نقش عمده داشت.

نکته جالب درباره استفاده متهمان از حساب بانکی خانم عصمت اوحدی، پیش خرید دو سکه بهار آزادی  توسط این  خانم  در بیست و هشتم بهمن ماه سال نود و شش بود که نشان می دهد او توانایی مالی زیادی نداشت و با گردش حساب میلیاردی حساب او در سال بعدش، تناسبی  ندارد.

خواهر آقای بهزادی که زهرا نام دارد، همسری به نام احسان دهقانی دارد که متولد ۱۳۶۳ بوده و ۲۹ حساب از او در شبکه بانکی کشف شد که ۱۱۴ میلیارد تومان گردش مالی آن ها بود. این نشان می دهد که برادران بهزادی، به صورت خانوادگی شبکه گسترده پولشویی خود را راهبری می کردند.

متهم شماره ۲ پرونده فساد شرکت سایپا: نجوا لاشیدایی

باز هم نام یک زن در پرونده اختلاس کلان در نظام  تولیدی کشور. این بار، قرعه فال به نام نجوا لاشیدایی افتاده که چهره های ناشناس برای افکار عمومی و رسانه ها است. نجوا لاشیدایی فرزند علی، یکی از اختلاسگران دانه درشت در نظام تولیدی کشور در سال  ۹۸ است. احتمالا از او بیش تر بشنویم. او از افراد مختلف، وکالت نامه داشت تا از حساب بانکی آن ها برای انتقال پول و تراکنش ها، استفاده کند. او با این وکالت  نامه ها، شرکت های مختلفی ثبت می  کرد و بین حساب ها، پول انتقال می داد.

او با همکاری وحید بهزادی، ۱۸ میلیارد تومان پول به حساب یکی از مجریان سابق شبکه «من و تو» و «مرجان تی وی» واریز می کند.

مدیرعامل سابق سایپا آقای مهندس جمالی، قرارداد مشارکت در تولید ۶۷۰۰ دستگاه خودرو از محصولات سایپا  را امضا می کند که با آورده ۳۰۰ میلیارد ریالی نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی همراه می شود.  بر اساس  این قرارداد، کد فروش ویژه به متهمان داده می شود و محصولات پر فروش سایپا به متهمان داده می شود که سود نجوا لاشیدایی، ۱۶ میلیارد تومان می شود.

تخلف شرکت سایپا

تخلف شرکت سایپا در این پرونده آن  است که با طرح  فروش  سبدی  محصولات و بهره مندی از رانت و شبکه دلالی، عملا بازار خودروهای پر فروش خود را در اختیار ۲۶ متهم قرار داده و موجب رانت در بازار شده  است.  این شبکه رانتی، ۱۲۶ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ به شرکت سایپا ضرر زد.

خواهر ناتنی نجوا لاشیدایی، نگار مقتم نام دارد که پدرش، محمد علی  مقتم (متولد سال ۱۳۴۳ بوده) کارمند بازنشسته  است.  اما پدرش ۴۰ حساب بانکی با گردش مالی ۴۵۰ میلیارد تومانی داشت. خودش نیز ۱۸  حساب بانکی داشت  که ۲۰۰ میلیارد تومان گردش حساب آن ها بود. نگار معتق در شرکت هرمس فارمد، بازرس علی البدل  بود.

متهم شماره ۲ پرونده فساد شرکت سایپا: نجوا لاشیدایی

همان طور که در اگهی بالا مشاهده می کنید، شرکت هرمس فارمد (سهامی خاص) به شماره  ثبت ۴۹۸۴۹۸، طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۸۴۱ مورخ چهارم مهر ماه سال ۱۳۹۵، تاسیس  می شود. موضوع شرکت، طراحی و نصب و پیاده سازی پروژه های پلایشگاهی و زیست محیطی و تامین قطعات و ارائه خدمات نرم افزاری و اتوماسیون صنعتی و فعالیت های بازرگانی و واردات و صادرات از دارو تا شیرخشک اعلام می شود.

سرمایه شرکت، ۵۰ میلیارد ریال و مدیرانش: رضا رحمانی، نجوا لاشیدایی و شیرین مبصری است. نگار معتق نیز طبق این روزنامه رسمی، بازرس علی البدل بود. این آگهی، جزییات خوبی از همکاران و موسسات شرکت های نجوا لاشیدایی از متهمان ردیف اول پرونده تخلف در شرکت سایپا را به نمایش می گذارد.

نجوا لاشیدایی، در نظام پولی و ارزی کشور مثل وحید بهزادی، اخلال ایجاد کرده و در شرکت هرمی مثل آقای بهزادی، اقدام به عضو گیری کرده و ۶۳ میلیارد ریال درامد کسب کرد. او با اجاره حساب بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی، ۳۲ هزار میلیارد ریال پولشویی انجام داد.

نجوا لاشیدایی به همراه خواهرش ندا، از جعفر دل افزا، از متهمان این پرونده، وکالت می گیرد تا امور مالی را انجام داده و از حساب های اجاره ای برای تراکنش های مالی استفاده می کرد که مربوط به پدر و مادر خاندان بهزادی بود. او از این راه، ۳۰۰ میلیارد ریال تراکنش مالی انجام داد که مصداق فعالیت مجرمانه است.

مبلع اولیه سرمایه گذاری های این فعالیت مجرمانه، ۳ میلیون دلار و از سال ۱۳۹۳ بود که روش نامشروع سرمایه گذاری و جرم پولشویی را رقم زد.

طبق گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی، ۲۰۰۰ سکه توسط نجوا لاشیدایی در زمان پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی در اوایل سال ۱۳۹۷، خریداری شده و او ۳۰ حساب فعال در شبکه بانکی داشت که ۸۰۰ میلیارد تومان گردش مالی در اختیار دارد.

تخلف شرکت سایپا

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۸۸۸  مورخ دوم آذر ماه سال  نود و پنج، شرکت هرمس فارمد (سهامی خاص) به شماره ثبت ۴۹۸۴۹۸، جدید ترین تغییرات خود را اعلام می کند که طبق آگهی بالا، نجوا لاشیدایی و محمد مهدی طریقت منفرد، عضو هیات مدیره  می شوند. فاطمه اکبری به عنوان بازرس اصلی و عصمت اوحدی (مادر وحید بهزادی)، بازرس علی البدل شرکت معرفی  می شود.

داستان مادر نجوا لاشیدایی

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۳۶۲ مورخه بیست و ششم تیر ماه ۱۳۹۷، خانم فاطمه اکبری به عنوان نایب رئیس هیات مدیره شرکت هرمس ویونا نیز منصوب می شود و نجوا لاشیدایی، ریاست هیات مدیره را در اختیار می گیرد. فاطمه ده میری نژاد که از دوستان نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی است، مدیرعامل شرکت هرمس ویونا می شود.

داستان مادر نجوا لاشیدایی

مثل داستان مادر وحید بهزادی، داستان مادر نجوا لاشیدایی، متهم ردیف دوم پرونده تخلفات در شرکت سایپا نیز شنیدنی است. خانم صغری اسلامی دوست، مادر نجوا لاشیدایی و ندا لاشیدایی است. سال ۱۳۲۵ متولد شده و خانه دار است. او دارای یک مورد مالیاتی در سال ۱۳۹۴ بوده که ملکی را خریداری می کند.

او در یازدهم خرداد ماه سال ۱۳۹۶ به عنوان نایب رئیس شرکت هرمس افق معرفی می شود.

داستان مادر نجوا لاشیدایی

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۳۷۴ مورخ نهم مرداد ماه سال نود و هفت، فاطمه اکبر به سمت بازرس اصلی و عصمت اوحدی به عنوان بازرس علی البدل  شرکت هرمس افق (سهامی خاص) به شماره  ثبت ۴۹۸۴۹۸ معرفی می شود.

مهدی جمالی: متهم پرونده شرکت سایپا

نکته جالب درباره شرکت هرمس افق که بخشی از پولشویی  متهمان توسط حساب ها و مدیران و بازرسان این شرکت انجام می شد آن است که طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۲۵۶ مورخ هشتم اسفند ماه نود و شش، سرمایه شرکت به ۱ میلیارد تومان افزایش می یابد که افزایش سرمایه از طریق بانک پارسیان که بخشی از تخلفات ۲۶ متهم از طریق مسئولان ارزی این مجموعه صورت می گرفت، انجام شده است.

رضا تقی زاده: معاون بازاریابی و فروش سایپا

مهدی جمالی: متهم پرونده شرکت سایپا

سومین متهم این پرونده بزرگ خودرویی، مهدی جمالی است. وی فرزند علی اکبر بوده و ۱۶۷ هزار و ۸۳۴ دستگاه خودرو از ۹۴۱/۱۷۲ دستگاه را به ۱۵ نمایندگی از ۶۰۰ نمایندگی سایپا تحویل داده است.

حتما بخوانید: کلاهبرداری خانوادگی در شرکت کیمیا خودرو

رضا تقی زاده: معاون بازاریابی و فروش سایپا

آقای تقی زاده، در جرم مهدی جمالی، مشارکت داشته است.

حسین نوری: مدیر واحد برنامه ریزی فروش سایپا

آقای نوری نیز متهم به مشارکت در اخلال در نظام توزیع نیازمندی های عمومی مردم است.

جعفر دل افکار: اخلال در توزیع هزاران دستگاه خودرو

متهم دیگر  پرونده فساد در شرکت خودروسازی سایپا، جعفر دل افکار است که شش هزار و ششصد و نود و نه دستگاه از  محصولات این شرکت را به مبلغ ۴۶ میلیارد ریال، با رانت خرید و فروش کرده است.

سید سعید مولوی فرد: متهم  ثبت سفارش صوری

ثبت سفارش صوری، کلید واژه شماره اول در پرونده فساد و کلاهبرداری در شرکت خودروسازی سایپا در سال ۹۷ است. سید سعید مولوی، یکی از ۲۶ متهم این پرونده، ثبت سفارش صوری کرده و با جعل اسناد، نسبت به رفع تعهد ارزی اقدام می کرد. او متهم به اخلال کلان در نظام ارزی و پولی  کشور  می باشد.

حسین و هادی رشیدی زاده : برادران اخلال گر

در این پرونده اخلال ارزی، شاهد حضور دو برادر به نام حسین و هادی رشیدی زاده هستیم. هر دو ، متهم به معاونت در اخلال در نظام ارزی و پولی هستند و ثبت سفارش صوری داشتند. هر دو، متهم به جعل اسناد ارزی بوده تا رفع تعهد انجام دهند.

حتما ببنیید: رشوه های میلیاردی ۱۱ متهم  پرونده ۳۲۶  میلیاردی پتروشیمی

زکریا حسن نیا: مسئول ارزی بانک  مرکزی

مثل سید علی عراقچی (برادرزاده معاون دکتر عراقچی معاون وزیر  امور خارجه) که متهم پرونده اخلال در بانک مرکزی در سال ۹۷ بود و عزل شد، زکریا حسن نیا نیز از مسئولان بانک مرکزی، متهم به معاونت در اخلال کلان در نظام ارزی و پولی است. او در ثبت سفارش صوری و غیر واقعی با متهمان فوق الذکر، همکاری داشت.

داریوش حسین خانی: اخلالگر

دیگر متهم پرونده فساد در سایپا، داریوش حسین  خانی است. متهم به معاونت در اخلال کلان در نظام اقصادی می باشد.

سمیه گرامی و سپیده توکلی

این دو بانو، هم چون نجوا لاشیدایی، از متهمان پرونده اختلاس در سایپا و اخلال در نظام ارزی و تولیدی کشور هستند. هر  دو، متهم به پولشویی سه  هزار و هشتصد و شصت و شش میلیاردی و ششصد و یازده میلیون و نهصد و هفتاد و شش هزار ریالی هستند و در شبکه پولشویی متهمان، عضویت داشتند.

حسین معینی بشیری: اخلال گر میلیاردی

حسین معینی بشیری، در نظام پولی و بانکی کشور  اخلال ایجاد کرده و ۱۴۶۳ میلیارد ریال و ۸۲۶ میلیون ریال پولشویی  انجام داده  است.

حتما بخوانید : صاحب ایران مال کیست ؟

محمد مهدی طریقت: اخلال گر ۴۰۰۰ میلیاردی

دیگر متهم  این پرونده بزرگ فساد در صنعت  خودروسازی کشور، محمد مهدی طریقت منفرد است،  اخلال کلان  در نظام پولی و ارزی داشته و ۴۵۷۷ میلیارد ریال و ۴۶۹ میلیون ریال،  پولشویی  کرد.

محمد مهدی طریقت: اخلال گر ۴۰۰۰ میلیاردی

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، بر اساس روزنامه رسمی به شماره ۲۱۰۷۸ مورخ دوم مرداد ماه سال نود و شش، شرکت هرمس ویونا (مسئولیت محدود) به شماره ثبت ۴۲۷۰۷۲، تغییراتی را اعمال کرد که نشان می دهد که آقای محمد مهدی طریقت منفرد، از متهمان پرونده تخلف ۱۶۷هزار خودرویی در شرکت سایپا، با دریافت سهم  الشرکه، از فهرست شرکا خارج شده است.

طبق این آگهی، خانم زهرا بهزادی از دیگر متهمان این پرونده نیز در فهرست هیات مدیره بوده است. سرمایه شرکت هرمس  ویونا در سال ۱۳۹۶، ۴ میلیارد ریال اعلام شده است.

زهرا بهزادی: پولشویی ۳۱ میلیارد تومانی

زهرا بهزادی،  چهارمین بانویی است  که نامش در این پرونده دیده می شود. او ۳۱  میلیارد و ۳۶۳ میلیون تومان پولشویی کرده  است.

کامبیز فیروزه ای: متهم اخلال گری

کامبیز فیروزه ای، ۱۱۰۰۰ میلیارد ریال در نظام پولی و ارزی کشور اخلال کرده  است.

مصطفی نیاکان: اخلال  در ساخت ۶۷۰۰ دستگاه خودرو

مصطفی  نیاکان، در ساخت و تولید شش هزار و هفتصد دستگاه از  محصولات سایپا، اخلال ایجاد کرده است.

مجید بهزادی: متهم پولشویی

مجید بهزادی، برادر  وحید بهزادی،  متهم ردیف اول این پرونده است که با برادرش و نجوا لاشیدایی، در  نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد کرده اند.

نوید ارژنگی: مشوق جرم

نوید ارژنگی به  عنوان یکی از بیست و شش متهم این پرونده، در  جرم سعید مولوی فر، مشوق بوده است.

برادران دهقان

وحید دهقان در این پرونده تخلفات متهمان شرکت سایپا، در امر جابجایی غیر قانونی اسناد و مستندات، با متهمان مشارکت داشته است. علی  رضا دهقان، برادر وحید، با برادرش همکاری می کرد تا اسناد را جابجا و پس از استفاده، آن  ها را به آتش می کشید تا اثری از  آن باقی نماند.  ایمان پیوندی نیز با علی رضا در امر آتش سوزی همکاری داشت.

شرکت پالینور و همکاری بهزادی و لاشیدایی

طبق اطلاعاتی که نماینده دادستان در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده تخلفات در شرکت سایپا ارائه  کرد، وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی، از سال ۱۳۸۶ با یکدیگر در شرکت هرمی پالینور که بعدها متلاشی شد، همکاری داشتند. در شرکت پالینور، وعده صوری و الکی به سرمایه گذار داده می شد تا افراد جذب شوند و سرمایه آن ها صرف پروژه های بورس و فلزات شود. وعده ایی که تو خالی بود و بسیاری از لیدرهای پالینور دردهه هشتاد،‌ دستگیر شدند.

قریب به ۱۵۰ میلیون دلار به شرکت پالینور توسط سرمایه مردم، تزریق نقدینگی صورت گرفت و با پورسانت عضو گیری، زنجیره انسانی شبکه هرمی، گسترش  یافت. از بنیان گذاران این شرکت، وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی بودند. وحید بهزادی، نجوا لاشیدایی و مازیار مهدوی فر، در راهبری شرکت هرمی پالینور، طبق گزارش وزارت اطلاعات، نقش آفرینی کردند.

شرکت پالینور و همکاری بهزادی و لاشیدایی

بررسی های حساب بانکی نجوا لاشیدایی نشان می دهد که او تنها از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸، ۱۳۰ میلیارد ریال گردش مالی داشته و برخی از اعضای پالینور هم با نجوا خانم در تعامل بانکی بودند. امین رضایی، از افرادی است که ۴ میلیارد ریال به حساب این خانم واریز کرد. ۱۸ میلیارد ریال طبق گفته نماینده دادستان،‌ نزد نجوا لاشیدایی موجود بود که سود این پول به حساب خواهر خانم نجوا یعنی ندا لاشیدایی واریز می شد.

نجوا لاشیدایی، اداره اموال مازیار مهدی فر و ندا لاشیدایی را بر عهده داشت. بیش از ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، درآمد حاصل از فعالیت های شرکت هرمی و  کلاهبرداری پالینور در دهه هشتاد بود.

۳ شرکت پولشویی

ابوطالب بهزادی،‌‌ وحید بهزادی با نجوا لاشیدایی و خواهرش ندا، از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۱، ۱۴۰۰ میلیارد ریال قاچاق ارز و اخلال در نظام پولی و بانکی کشور انجام داده و حواله جات ارزی از طریق برادران بهزادی با همکاری افرادی چون آقای جمشیدی (عضو شرکت هرمی پالینور)، تبادل می شدد.

شرکت های: جم کیش، شرکای  کیش و شهاب پارس کیش، با برادران بهزادی در این حوزه، در ارتباط بودند و صدور حواله جات ارزی را نیز کامبیز فیروزیه  انجام می داد.

روزنامه رسمی  به شماره  ۱۹۷۱۸  مورخ بیست و یکم آبان ماه سال نود و یک

طبق روزنامه رسمی  به شماره  ۱۹۷۱۸  مورخ بیست و یکم آبان ماه سال نود و یک،  شرکت شهاب پارس کیش (مسئولیت محدود) به شماره ثبت ۱۰۲۰۹ تاسیس شد. موضوع فعالیت این شرکت، انجام کلیه امور بازرگانی و خدماتی، اعم از واردات و صادرات،  خرید و فروش  کلیه  کالا های مجاز بازرگانی اعلام شده است  با سرمایه ۱ میلیارد ریال. هیات موسس این شرکت که نامش در کیفرخواست ۲۶ متهم پرونده تخلف در شرکت سایپا اعلام شده است، شهاب اسدی گیلاکجانی (مدیرعامل) و ملحیه  منصوری (رئیس هیات  مدیره) هستند.

رشوه معاونان ارزی بانک ها

طبق اطلاعاتی که نماینده دادستان در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده تخلفات در شرکت سایپا اعلام کرده است، شبکه ای از افراد در ترخیص داری فعالیت داشتند. از جمله مسئولان و معاونان ارزی بانک های کشور که تسهیل مراحل تخصیص ارز را عهده دار بودند و در قبال این خدمت، سکه بهار آزادی می گرفتند.

سمیه گرامی و سپیده ترکی، دو بانوی متهم در پرونده تخلفات شرکت سایپا از آن جمله  هستند که با محمد مهدی و رضا طریقت منفرد، کارهای ثبت سفارش در بانک ها را تسریع می کردند.

حتما بخوانید: پیش بینی قیمت پتروشیمی نوری در سال ۹۸

همراه گرامی

اگر شما هم دیدگاهی درباره تخلفات شرکت های خودرویی در پیش فروش خودرو در سال قبل و هم  چنین اطلاعاتی درباره این ۲۶ متهم دارید، از طریق بخش کامنت با اقتصاد شهروند به اشتراک بگذارید.  هر سند و اطلاعاتی هم از طریق کانال های اقتصاد شهروند در شبکه های اجتماعی ارسال کنید.

رشوه معاونان ارزی بانک ها

شرکت سایپا با نماد «خساپا» در بازار بورس ایران است و از شرکت های خوب خودرویی برای سهامداری بلند مدت می باشد و پیش بینی قیمت میان مدت هر سهم سایپا، ۳۰۰۰ ریال است.

جزییات بیشتر از تخلفات میلیارد در شرکت سایپا، در همین گزارش به روز رسانی می شود.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=21171

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. سلام.حواله یک دستگاه خودرو سبدی برلیانس از نمایندگی جعفر دل افکار شیراز خریدیم که بیش از یک سال هست تکلیف ان معلوم نیست و جواب درست حسابی ب ما ندادن

  2. باور نکنید اینا همش شایعه است ، لباسای زندانشون از لباسای نو عید من شیکتره ، بدبختا رو چرا بدنام میکنید ، حالا یه چند تا شرکت راه انداختن و یه کارایی کردن،
    اابته اینا همین حالاشم دارن کاراشونو ادامه میدن، چون کار حلال توقف نداره،

  3. خدا ازشون نگذره…زودتر اعدامشون کنید که اینقد برا خودشون جولان میدادن و نفس یه ملتو گرفته بودن…

  4. چه کسی به مردم یاد داد اعدام رو نمیدونم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن