تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024

اخبار ویژه

24

همه چیز درباره مدیران ، هیات مدیره و حاشیه های رایتل

  • کد خبر : 26220
  • 03 دی 1398 - 9:34
همه چیز درباره مدیران ، هیات مدیره و حاشیه های رایتل

شرکت خدمات ارتباطی رایتل (تامین تله کام)، سومین اپراتور تلفن همراه ایران است که در نیمه دوم دهه هشتاد هجری شمسی، پروانه فعالیت دریافت کرد. از شرکت های زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی بوده و در شهریور ماه  سال ۱۳۹۴، سرمایه خود را به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش داد. ۲شهریور ۹۸، دکتر مینا مهرنوش […]

شرکت خدمات ارتباطی رایتل (تامین تله کام)، سومین اپراتور تلفن همراه ایران است که در نیمه دوم دهه هشتاد هجری شمسی، پروانه فعالیت دریافت کرد. از شرکت های زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی بوده و در شهریور ماه  سال ۱۳۹۴، سرمایه خود را به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش داد. ۲شهریور ۹۸، دکتر مینا مهرنوش به عنوان مدیرعامل منصوب می شود و پس از مدت کوتاهی از مدیرعاملی استعفا می دهد تا حاشیه های رایتل و زیان انباشته و نفوذ وزیر جوان ارتباطات در این شرکت، فعالیتش را در هاله ای از ابهام فرو ببرد. رایتل ،  یکی از شرکت هایی است که سیده حمیده زرآبادی ، نماینده قزوین در مجلس، خواستار پاسخ محمد جواد آذری جهرمی درباره رابطه رایتل ، شاتل و داتک با خانم ثنا اسدیان (نماینده شرکت بیمه ما در خیابان پاسداران تهران) شده است. شرکت ارتباطات تامین شمس نوین که سرمایه گذار رایتل است، شرکت های بسیاری دارد که در این گزارش به معرفی آن و هیات مدیره این مجموعه ها و آخرین هیات مدیره رایتل پرداختیم.

اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی درباره فعالیت های شرکت رایتل دارید یا پیشنهادی برای توسعه فعالیت های این اپراتور دارید، مراتب را محترمانه از طریق بخش  کامنت با اقتصاد شهروند به اشتراک بگذارید.  هر اطلاعات جدیدی درباره مدیرعامل و هیات مدیره رایتل ، در این گزارش به روز رسانی خواهد شد.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: بیوگرافی سید مجید صدری (مدیرعامل شرکت مخابرات ایران)

همه چیز درباره مدیران، هیات مدیره و حاشیه های رایتل

داستان رایتل

شرکت خدمات ارتباطی رایتل از جمله شرکت های وابسته به سازمان تامین اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. سومین اپراتور سراسری تلفن همراه کشور پس از شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) و ایرانسل که اولی، سهامی عام و دومی، سهامی خاص است.  ۸۳ درصد سهام شرکت ارتباطات سیار، در اختیار شرکت مخابرات ایران است. رایتل ، ارائه دهنده سیم کارت های نسل سوم و نسل چهارم تلفن همراه با برند RighTel است. رایتل ، ترکیب «رای» به معنی  خرد و هوش و «تل» تشکیل شده است.

شرکت خدمات ارتباطی رایتل از جمله شرکت های وابسته به سازمان تامین اجتماعی

شرکت خدمات ارتباطی رایتل

شرکت ارتباطات تامین شمس نوین که در این گفتار به معرفی شرکت و هم چنین زیر مجموعه های آن می پردازیم، در سال ۲۰۱۰ میلادی موفق به دریافت پروانه اپراتور سوم  تلفن همراه کشور شد. این شرکت به عنوان تامین تله کام نامیده می شود و از شرکت های تخصصی وزات تعاون و با شرکت مدیریت صنایع نوین تامین (شمص) که از شرکت های تخصصی سرمایه گذاری است، همکاری دارد.

حتما بخوانید: همه چیز درباره عرضه اولیه سهام و پاسخ به سوالات

تامین تله کام با حمایت شرکت شمص تامین تاسیس شد. شرکت خدمات ارتباطی رایتل در واقع همین شرکت ارتباطات تامین شمس  نوین است که امیدواریم پس از عرضه اولیه شرکت های شستا در بورس، به جمع شرکت های فرابورس ایران تا سال ۱۴۰۰،  ملحق شود.

شرکت خدمات ارتباطی رایتل

شستا که آن را غول ۵۸۰۰۰ میلیارد تومانی وزارت تعاون می نامند، با ورود به بازار سرمایه ایران که در نیمه دوم سال ۹۸، با رکورد تاریخی همراه شد و شاخص کل از مرز ۳۰۰ هزار واحد عبور کرد، میتواند متحول شود. رایتل میتواند مثل شرکت های: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)، ره آورد تامین، پتروشیمی نوری  و شرکت پخش هجرت که هزاران میلیارد ارزش بازاری داشتند و در سال ۹۸ عرضه اولیه شدند، عرضه اولیه شده شرکت سهامی عام شود.

حتما بخوانید: همه چیز درباره پرتفو و تحلیل سودآوری تاصیکو

شرکت خدمات ارتباطی رایتل عضو هیات مدیره شرکت ایرانیان سازه

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۷۳۱ مورخ اول آبان ماه سال نود و هشت، شرکت خدمات ارتباطی رایتل (ٍسهامی خاص) به شناسه ملی ۱۰۱۰۳۳۳۰۳۹۸، عضو هیات مدیره شرکت ایرانیان سازه تاو منطقه آزاد انزلی (سهامی خاص) به شماره ثبت ۳۲۴۹ می شود. همکاران رایتل در این شرکت به شرح زیر است:

  • شرکت نقش اول  کیفیت
  • شرکت خدمات ارتباطی رایتل به نمایندگی یاشار اعتماد
  • شرکت مشاوران میلاد فن آسیا
  • شرکت ویستا ارتباطات پیشرو
  • شرکت سرمایه گذاری توسعه نور دنا

شرکت خدمات ارتباطی رایتل، عضو هیات مدیره  شرکت گسترش ارتباطات داتک

شرکت خدمات ارتباطی رایتل ، عضو هیات مدیره  شرکت گسترش ارتباطات داتک (سهامی عام) به  شماره ثبت ۱۵۸۱۵۰ نیز محسوب می شود. در واقع رایتل ، بخشی از سهام داتک را در اختیار دارد. همکاران رایتل در این شرکت مهم آی تی کشور به شرح زیر است

  • سید مجید صدری به نمایندگی از شرکت خدمات ارتباطی رایتل (رئیس هیات مدیره)
  • عباس کاظمی به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (نایب رئیس هیات مدیره)
  • حسین طائب به نمایندگی از شرکت مدیریت صنایع نوین تامین (عضو هیات مدیره و مدیرعامل)
  • حسن طالبی نژاد به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (عضو هیات مدیره)
  • مسعود خسروی به نمایندگی از شرکت توسعه سلامت الکترونیک هدی (عضو هیات مدیره)

مینا مهرنوش،  مدیرعامل مستعفی رایتل

مینا مهرنوش،  مدیرعامل مستعفی رایتل

طبق  روزنامه رسمی به شماره ۲۱۷۳۳مورخ چهارم آبان ماه سال نود و هشت،  هیات مدیره شرکت خدمات ارتباطی رایتل (سهامی خاص)،  افراد زیر را به عنوان عضو هیات مدیره معرفی کرد:

  • مینا مهرنوش به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری صدر تامین به جای رضا طالبی، عضو هیات مدیره و مدیرعامل

جلسه  هیات مدیره شرکت رایتل به مدیرعاملی دکتر مینا مهرنوش

(تصویر جلسه  هیات مدیره شرکت رایتل به مدیرعاملی دکتر مینا مهرنوش در دفتر مرکزی این شرکت در تهران)

مینا مهرنوش که متولد ۱۳۵۲ در تهران و دکترای اقتصاد بین الملل در حوزه تجاری سازی (COMMERCIALIZATION) و بین المللی سازی  استارت آپ ها به خصوص کسب و کارهای نوین در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته و معاون سابق پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز در کارنامه او دیده می شود. او قبلا نیز  عضو هیات مدیره رایتل بود، خیلی زود استعفا کرد.

حتما بخوانید : مینا مهرنوش کیست ؟

متن استعفا به این شرح بود:

من در تاریخ ۲ شهریور ماه به صورت قانونی حکم مدیر عاملی را داشته ام اما سازمان تنظیم مقررات با دستور شبانه آقای جهرمی در تاریخ ۲۴ شهریور مصوبه ای عجولانه و غیر کارشناسی را تنظیم کردند که با دستور موقت، دیوان عدالت اداری مصوبه دیروز متوقف شده است. از آنجا که قطعا اجازه فعالیت موثر به من داده نخواهد شد و این برای رایتل به صرفه و صلاح نیست، قصد ادامه همکاری با رایتل را ندارم و کسی باید در مدیر عاملی رایتل حضور داشته باشد که منافع سهامداران و بیمه شدگان را به منافع شخصی خود ترجیح دهد.»

این استعفا در روزهای اول مهر  ماه نود و هشت در حالی رخ داد که دیوان عدالت اداری، حکمی مبنی بر توقف موقتی مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات  صادر کرده  بود تا مدیرعامل رایتل ، در سمت خود باقی بماند.

حتما بخوانید: سوالات ۱۰ گانه نماینده قزوین درباره ثنا اسدیان

مینا مهرنوش که متولد ۱۳۵۲ در تهران و دکترای اقتصاد بین الملل در حوزه تجاری سازی

او به افشاگری درباره دلایل استعفای خود و زیان انباشته ۱۷۰۰ میلیارد تومانی رایتل پرده برداشت.

شرکت ارتباطات کسب و کار ویزا در تهران تاسیس می شود.

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۰۰۷ مورخ ششم اردیبهشت سال نود و شش، شرکت ارتباطات کسب و کار ویزا (مسئولیت محدود) با شماره ثبت ۵۰۸۰۱۰ در تهران تاسیس می شود. موضوع این شرکت،  مطالعه و ارزیابی، طراحی و مشاوره و انتقال فناوری و نصب و راه اندازی در زمینه مخابراتی و رایانه  ای و سیستم های الکترونیک و انتقال داده و تهیه و تدوین نرم افزارهای کاربردی و عمومی و استراتژی و معماری سازمانی و متدولوژی و اجرا و نظارت بر پروژه های فناوری اطلاعات و مهندسی مجدد اعلام می شود.

مرکز اصلی این شرکت، کوی نصر تهران و سرمایه اول نیز ۱ میلیون ریال اعلام می شود. مدیران این شرکت، خانم مینا مهرنوش و احمد عزیزیان هستند.

قبل از خانم مهندس مینا مهرنوش، مهندس محمد مهدی عطوفی، ‌مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل بود.

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۳۴۸ مورخ نهم  تیر ماه سال نود و هفت، شرکت خدمات ارتباطی رای تل، افراد زیر به عنوان هیات مدیره رایتل انتخاب شدند که دانستن نام و اطلاعات آن ها، شما را با DNA کسب و کار و رفتار سازمانی اپراتور سوم تلفن همراه کشور آشنا می کند:

  • عباس کاظمی به نمایندگی از شرکت مدیریت صنایع نوین تامین (رئیس هیات مدیره)
  • محمد رضا پاکروان به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (نایب رئیس هیات مدیره)
  • محمد مهدی عطوفی به نمایندگی از شرکت موج تامین ارتباطات پارس (مدیرعامل و عضو هیات مدیره)
  • مهران کرامتی به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری صدر تامین (عضو هیات مدیره)
  • رضا طالبی به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری صدر تامین (عضو هیات مدیره)

در واقع قبل از خانم مهندس مینا مهرنوش، مهندس محمد مهدی عطوفی، ‌مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل بود.  در سال ۱۳۹۲،  سید مجید صدری، مدیرعامل فعلی شرکت مخابرات ایران، به نمایندگی از شرکت مدیریت صنایع نوین تامین و شرکت سرمایه گذاری  صدر تامین به عنوان نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت منصوب شده بود.

شرکت خدماتی  ارتباطی رایتل،  سرمایه  خود را به رقم ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش داد.

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۵۳۴ مورخ چهاردهم شهریور ماه سال نود و چهار، شرکت خدماتی  ارتباطی رایتل ،  سرمایه  خود را به رقم ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش داد. این رقم مربوط به سال نود و چهار است که محصول مطالبات حال شده افزایش  یافته می  باشد.  قطعا با ورود این شرکت به بازار بورس، می تواند به عنوان شرکت چند هزار میلیارد تومانی، ده ها هزار سهامدار حقیقی و حقوقی پیدا کرده و به رشد کسب و کار خود به عنوان شرکت سهامی عام در نماد رایتل ، ادامه دهد.

ثبت برند رایتل

 تقاضای ثبت علامت تجاری رایتل، تقدیم اداره ثبت علایم  تجاری قوه قضاییه شد

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۳۵۳ مورخ بیستم مرداد ماه سال نود، تقاضای ثبت علامت تجاری رایتل ، تقدیم اداره ثبت علایم  تجاری قوه قضاییه شد. نماینده رایتل در ثبت این برند، فروغ میرزایی بود. او ساکت تهران، خیابان کریم خان زند معرفی شد و نماینده شرکت ارتباطات تامین شمس نوین به نشانی ولیعصر، خیابان ارمغان غربی (تقاطع مهرداد) معرفی شد.

حتما بخوانید:  پیش بینی شاخص کل بورس ایران تا ۱۴۰۰

درباره شرکت ارتباطات تامین شمس نوین

از  جمله شرکت هایی که در توسعه و رشد رایتل موثر بوده است، شرکت ارتباطات تامین شمس نوین (سهامی خاص) است.

درباره شرکت ارتباطات تامین شمس نوین

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۸۱۳۹ مورخ بیستم خرداد ماه سال هشتاد و شش، شرکت ارتباطات تامین شمس نوین (سهامی خاص) با شماره ثبت ۲۹۶۲۳۴ در اداره ثبت شرکت های تهران تاسیس می شود. موضوع این شرکت، مشاوره، مدیریت، نظارت فنی و اجرا بر حوزه طراحی و تولید و بازاریابی مجاز غیر هرمی و هم  چنین خدمات واردات و صادارت و سرمایه گذاری در کلیه فعالیت های مجاز اقتصادی در زمینه تاسیس، تشکیل، نوسازی انواع موسسات و شرکت های خدماتی مربوط به کلیه فعالیت های آی تی اعلام شده است.

از دیگر موضوعاتی که این شرکت در آن طبق اساسنامه فعالیت دارد، طراحی و تولید و مونتاژ و پشتیبانی و ساخت فن آوری های ارتباطی و حضور در نمایشگاه ها و سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

حتما بخوانید: با سلطان قطعه سازان ایران آشنا شویم

مرکز اصلی این شرکت، خیابان ستارخان، ابتدای خیابان حبیب الهی خیابان دهم، نبش خیابان پنجم  اعلام  شده است. سرمایه اولیه این شرکت، ۱ میلیون ریال و مدیران به شرح  زیر است که از چهره های تاثیرگذار در رایتل هستند:

  • سید جهانگیر آقا زاده به نمایندگی از شرکت مدیریت صنایع نوین تامین (سهامی خاص) به سمت رئیس هیات مدیره
  • مهدی روحانی نژاد به نمایندگی شرکت توسعه سلامت الکترونیک هدی (سهامی خاص) به سمت نایب رئیس هیات مدیره
  • علی رضا شاه میرزایی به نمایندگی از شرکت سروآفرین (سهامی خاص) به سمت عضو هیات مدیره

شرکت ارتباطات تامین شمس نوین که از شرکت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محسوب می شود، در شرکت های توسعه سلامت الکترونیک هدی، شفا تامین، گسترش ارتباطات داتک، ارتباطات آتیه تامین تارا، شرکت تامین ارتباطات پارس تارا و شرکت موج تامین  ارتباطات پارس  و شرکت ارتباطات هدی ارقام، سهامدار و عضو هیات مدیره می باشد.

آگهی تاسیس شرکت هدی ارقام سهامی خاص

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید،  یکی از شرکت هایی که شرکت ارتباطات تامین شمس نوین در آن، عضو هیات مدیره است، شرکت ارتباطات هدی ارقام (سهامی خاص) به شماره ثبت ۳۹۶۴۱۰ است که طبق روزنامه رسمی به شماره  ۱۹۲۱۸، اول اسفند ماه سال ۱۳۸۹ تاسیس شد با موضوع سرمایه گذاری در کلیه  فعالیت  های مجاز اقتصادیاعم  از صنعتی و بازرگانی و ساختمانی و خدماتی به صورت سرمایه گذاری مستقیم یا مشارکت در ایجاد و توسعه و راه اندازی و اداره طرح های تولیدی و صنعتی .

سرمایه این شرکت هم ۱۰ میلیون ریال و هیات مدیره  آن  به شرح زیر است:

  • سید حهانگیر آقازاده به سمت عضو هیات مدیره به نمایندگی از شرکت مدیریت صنایع نویت تامین
  • مهدی افراسیابی به سمت نایب  رئیس هیات مدیره به نمایندگی از شرکت ارتباطات تامین شمس نوین
  • عباس قاسمی شریف به سمت رئیس هیات مدیره به نمایندگی از شرکت توسعه سلامت الکترونیک هدی

حضور سید مجید صدری در شرکت رایتل

حضور سید مجید صدری در شرکت رایتل

یکی از چهره های سرشناس در شرکت خدمات ارتباطی رایتل ، سید مجید صدری است که از سال  ۱۳۹۶ تا کنون، مدیرعاملی شرکت مخابرات ایران را در اختیار دارد. طبق روزنامه  رسمی به شماره ۲۰۳۲۸ مورخه بیست و هفتم آذر ماه سال نود و سه، سید مجید صدری، نایب رئیس هیات مدیره نظام صنفی رایانه ای استان تهران به نمایندگی از شرکت خدمات ارتباطی رایتل بود.

حتما بخوانید: با سلطان فولاد ایران آشنا شویم

همراه گرامی

اگر شما هم درباره فعالیت ها و کسب و کار شرکت خدمات ارتباطی رایتل در تهران و مراکز استان ها، نظر  و دیدگاهی دارید یا درباره ورود رایتل به بازار سرمایه، پیشنهادی دارید،‌ مراتب را از طریق بخش  کامنت با اقتصاد شهروند به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=26220

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. اگر کسی از شرکت رایتل بدایل مالی شکایت داشته باشد چکار کند شکایت بابت اجاره سایت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن